۱۵ مهر ۱۳۹۶، ۹:۳۷

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

قدرت معنوی پلیس در جامعه/ ارتقای شاخص‌ها مورد انتظار رهبری است

قدرت معنوی پلیس در جامعه/ ارتقای شاخص‌ها مورد انتظار رهبری است

خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به قاطعیت معنوی پلیس در جامعه گفت: انتظار رهبر معظم انقلاب از نیروی انتظامی، ارتقای شاخص‌های متعدد حوزه نظم و امنیت است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی صبح شنبه در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح لرستان با اشاره به اینکه هفته ناجا را به جان بر کفان پرسنل زحمت کش، افسران شجاع و سربازان خدمتگذار عرصه امنیت تبریک می گویم، اظهار داشت: هفته نیروی انتظامی فرصت مناسبی است تا از زحمات و تلاش های شبانه روزی پرسنل نیروی انتظامی تقدیر به عمل آید و نقاط قوتی که این نیرو در ایجاد و استقرار امنیت دارد، یادآوری شود.

وی با بیان اینکه اهمیت و ارزش هر نهادی به نوع ماموریت و رسالتی است که آن نهاد بر عهده دارد، تصریح کرد: مسئولیت نیروی انتظامی حفظ نظم و امنیت است، بالاترین و برترین نعمتی که انسان از آن برخوردار است نیز امنیت است.

ماموران نیروی انتظامی مجاهدان فی سبیل الله هستند

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه کارکنان نیروی انتظامی حافظان امنیت هستند، افزود: جهاد در راه خدا، برداشتن موانع کمال انسان و رساندن انسان به مقصد و سعادت، مسئولیت دیگر نیروی انتظامی است.

آیت الله میرعمادی یادآور شد: از همین رو، رهبر معظم انقلاب از ماموران نیروی انتظامی به عنوان «مجاهدان فی سبیل الله» یاد می کند.

وی با اشاره به اینکه حفظ ارزش ها، معروف ها و باور ها، جلوگیری از زشتی ها و قانون شکنی ها و پیشگیری از وقوع جرم از دیگر ماموریت های نیروی انتظامی است، گفت: نیروی انتظامی به عنوان مدافعان ارزش ها نامیده می شوند و در کنار همه این مسئولیت ها برخورد قاطع با مجرمان و عطوفت نسبت به مردم و ایجاد آرامش در جامعه سبب شده که نیروی انتظامی مصداق آیه شریفه «أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» باشد.

قدرت معنوی پلیس در جامعه

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه امروز نیروی انتظامی از ویژگی هایی برخوردار است که سبب پیروزی و موفقیت آنها در جامعه شده است، تصریح کرد: نخستین ویژگی نیروی انتظامی برخورداری از اقتدار معنوی است، معنویت، دعا و نیایش و رابطه قلبی با مردم باعث ایجاد یک قدرت معنوی در پلیس شده است.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه تبعیت از ولایت به عنوان عنصر تعیین کننده در خط و مشی نیروی انتظامی مطرح است، افزود: ولایتمداری سبب شده ریسمان نیروی انتظامی با مبدا اعلی مستحکم باشد و این نیرو همواره در صراط مستقیم باشد.

وی با اشاره به اینکه مسئله عزت نفس، بزرگ منشی و رهایی از تعلقات دنیوی سبب آزادگی پلیس شده است، اظهار داشت: امروز عزت نفس نیروی انتظامی باعث شده این نهاد در چشم مردم به عنوان یک نیروی مومن و انقلابی شناخته شود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه عنصر دیگری که نیروی انتظامی از آن برخوردار است مسئله رابطه عمیق آن با مردم است، تصریح کرد: قاطعیت و عطوفت دو عنصر تعیین کننده در نیروی انتظامی است.

تامین امنیت بدون مشارکت مردم ممکن نیست

آیت الله میرعمادی ادامه داد: نیروی انتظامی آنجا که باید برخورد قاطع شود در برابر فتنه گران و اخلال گران نظم و امنیت، قاطعیت دارد اما در برابر هدایت و ارشاد مردم دارای عطوفت است؛ همین امر باعث شده مردم همکاری و مشارکت خوبی در امنیت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بدون مشارکت مردم تامین امنیت ممکن نیست، اظهار داشت: انتظار رهبر معظم انقلاب از نیروی انتظامی ارتقای شاخص های تعیین شده در ابعاد گوناگون برای نیروی انتظامی است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه بالا بردن آگاهی، تقویت انگیزه های دینی و نظارت های دقیق در نیروی انتظامی، این نیرو را همانند یک استوانه قوی و مستحکم در انجام ماموریت ها موفق می کند، افزود: امنیتی که امروز در کشور و در لرستان زبانزد است، نتیجه تلاش های کارکنان نیروی انتظامی است.

آیت الله میرعمادی یادآور شد: با اجرای طرح های خلاقانه فرماندهی انتظامی لرستان، شاهد تقویت شاخص های امنیت در استان خواهیم بود.

کد خبر 4106345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha