۱۵ مهر ۱۳۹۶، ۱۸:۲۸

به مناسبت هفته ناجا ؛

خبرنگاران از نوار مرزی وپل ریلی راه آهن آستارا-آستارابازدید کردند

خبرنگاران از نوار مرزی وپل ریلی راه آهن آستارا-آستارابازدید کردند

آستارا- خبرنگاران خبرگزاری های فعال شهرستان آستارا به مناسبت هفته نیروی انتظامی از نوار مرزی و پل ریلی بین المللی آستارا-آستارا در مرز ایران و جمهوری آذربایجان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، خبرنگاران فعال خبرگزاری های مهر، ایسنا، ایرنا و فارس شهرستان آستارا ظهرشنبه با هماهنگی فرمانده مرزبانی گیلان و فرمانده هنگ مرزی آستارا، به مناسبت هفته نیروی انتظامی با حضور درنقطه صفر مرزی از نوار مرزی آستارا و همچنین پل ریلی مشترک راه آهن بین المللی آستارا-آستارا در مرز جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان بازدید کرده واز نزدیک با روند فعالیت مرزبانان آشنا شدند.

فرمانده هنگ مرزی آستارا در جریان این بازدید در جمع خبرنگاران بااشاره به نامگذاری امسال هفته ناجا با عناوین مرزبان برای امنیت، امنیت برای همه و پلیس برای امنیت، امنیت برای همه، اظهار کرد: امنیت پایدار در مناطق مرزی زیر بنای حیات جامعه بوده و وجود آن نشان دهنده استواری کشور است.

سرهنگ نوذر مرادی افزود: مردم و مرزبانان نقش تاثیر گذاری در برقراری امنیت در مرزها دارند و ایجاد امنیت و حفاظت از مرزهای با مشارکت این دو قشر رقم می خورد.  

وی با بیان اینکه ایمان راسخ و اعتقاد قلبی، نقطه قوتی برای مرزبانان با غیرت ایرانی در شرایط سخت است، گفت: آمادگی و توان رزمی مرزبانان در حفظ و کنترل مرزهای کشور ستودنی است.

فرمانده هنگ مرزی آستارا تصریح کرد: برای کنترل و تامین امنیت مرزی، مرزبانان کشور به خصوص دراستان گیلان زحمات زیادی می کشند و در سایه تلاش آنها، مرزهای کشورمان در شمال گیلان، جزء سرحدات امن محسوب می‌شود.

مرادی مرزهای ایران با کشورهای همسایه را مرزهای صلح و دوستی عنوان کرد و گفت: امنیت کامل در نوار مرزی آستارا حاصل تعامل مرزنشینان و مرزبانان و اشرافیت مرزبانان در مرزهای منطقه است.  

شهرستان آستارا با بیش از ۹۱ هزار نفر جمعیت در ۲۰۰ کیلومتری شمال غربی استان گیلان  واقع شده است و این شهرستان مرزنشین ۳۸.۵ کیلومتر مرز خشکی و رودخانه ای  و ۱۵ کیلومتر مرز ساحلی در دریای خزر با کشور جمهوری آذربایجان دارد.

کد خبر 4107020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha