۱۵ مهر ۱۳۹۶، ۱۶:۳۵

فرماندار قرچک:

مشکلات معیشتی روستاهای قرچک توسط شورا و دهیاری ها بررسی شود

مشکلات معیشتی روستاهای قرچک توسط شورا و دهیاری ها بررسی شود

قرچک- فرماندار قرچک با بیان اینکه باید در حوزه اقتصاد معیشتی، اقتصاد خانواده در روستاها را بررسی کرد و به مشکل سنجی پرداخت، گفت: مشکلات معیشتی روستاهای قرچک توسط شورا و دهیاری ها بررسی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود مرسلپور، ظهر شنبه در نشستی که به مناسبت روز ملی روستا و با حضور بخشدار، دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای بخش مرکزی قرچک در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: راهکار مناسبی که سبب می شود، ساکنین روستا به شهر ها کوچ نکنند این است که برای توسعه روستاها برنامه ریزی شود تا روستا رونق بگیرد.

مرسلپور افزود: لازم است که در روستاها کارهای جامع و زیربنایی مانند فعالیت های عمرانی، خدمات فرهنگی، اجتماعی و آموزشی انجام شود، تا مهاجرت مردم روستاها به حداقل برسد، که در این امر اگر بخواهیم از جز به کل برسیم در شهرستان قرچک به مرحله بروز و ظهور رسیده و در بسیاری از نقاط کشور این روند انجام شده است.

وی با بیان اینکه روستاها مظهر تولید و مظهراجرای اقتصاد مقاومتی در جهت خود کفایی هستند، بیان داشت: ما به عنوان متولیان روستایی و به عنوان کسانی که در خط مقدم برای خدمت به روستاها قرار داریم باید چند نکته را حتما مدنظر داشته باشیم اول اینکه واقعا  شورا و دهیار صرفا برای یک کار عمرانی از قبیل آسفالت، جدول گذاری و غیره نیست.

فرماندار قرچک گفت: شوراها و دهیاری ها باید در توسعه روستا هدف معینی داشته باشند که در تمام اموری که  جهت بهینه تر شدن زندگی مردم می انجامد تلاش کنند.

مرسلپور اظهار داشت: لازم است اعضای شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران در حوزه اقتصاد معیشتی، اقتصاد خانواده در روستاها را بررسی کرده و به مشکل سنجی بپردازند و اگر کشاورز، صنعتگر، زنان سرپرست خانوار و افرادی که در خانه های روستایی اشتغال ایجاد کردند و مشکلات معیشتی روستاهای قرچک توسط شورا و دهیاری ها بررسی شود و موضوعات این چنینی باید  توسط شورا و دهیاری طوری برنامه ریزی شود که کار به مقامات قضایی کشیده نشود و در همان شورا حل شود و شما در این حد هم می توانید این نقش را ایفا کنید.

کد خبر 4107057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha