۱۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۵:۱۴

امام جمعه میامی:

امنیت یکی از مهمترین ارکان جامعه است/ پلیس امین مردم

امنیت یکی از مهمترین ارکان جامعه است/ پلیس امین مردم

میامی-امام جمعه میامی با بیان اینکه امنیت یکی از مهمترین ارکان جامعه است، گفت: اینکه امنیت را تنها رسالت ناجا بدانیم امری اشتباه است چرا که همه مردم در تامین پایدار آن نقش دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قربانعلی صفایی پور ظهر یکشنبه در دیدار با فرمانده انتظامی میامی به میزبانی ستاد فرماندهی ناجای این شهرستان، ضمن اشاره به روایتی از امام صادق (ع) سه شاخص اصلی جامعه را امنیت، عدالت، و رفاه دانست و بیان کرد: امنیت نعمت بزرگی است که بخشی از آن به دست نیروی انتظامی تامین می‌شود و یکی از پایه های امنیت ملی جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی محسوب شده که دارای نیروهای ایثارگر و فداکار است اما این بدان معنی نیست که سایر نهادها و ارگان‌ها در آن نقشی ندارند.

وی افزود: نیروی انتظامی می تواند با در اختیار گذاشتن اطلاعات آسیب‌های اجتماعی مناطق مختلف به روحانیان و تعامل و همکاری نقش بسزایی در کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی داشته باشد اما در کنار آن باید از سوی مردم، اقشار مختلف، مسئولان و ارگان های مختلف مورد کمک و حمایت قرار گیرد تا در انجام وظیفه خود موفق عمل کند.

امام جمعه میامی در ادامه به مقوله همراهی ناجا و روحانیان در فرهنگ سازی نیز اشاره کرد و گفت: تعامل و همکاری نیروی انتظامی و سازمان تبلیغات اسلامی و روحانیان به خصوص در روستاهای محروم، باعث کاهش آسیب های اجتماعی در سطح شهرستان شده است.

هم اندیشی باعث ارتقای امنیت می شود

فرماندار میامی نیز در ادامه این نشست ضمن تبریک هفته ناجا گفت: نشست هم اندیشی و هم افزایی با روحانیان ایده ای مناسب از سوی اداره تبلیغات اسلامی و پلیس است که می تواند با تداوم در طول سال، اتفاقات خوبی را برای شهرستان و به خصوص مناطق محروم رقم بزند.

محمد مهدی کریمی با اشاره به همکاری خوب روحانیان و نیروی انتظامی برای کاهش وقوع جرائم تاکید کرد: باید ریشه های جرایم، شناسایی و برای حل و کاهش آنها در جامعه با همفکری و تعامل دستگاه های فرهنگی چاره اندیشی کرد.

وی افزود: باید با فرهنگ سازی و تبلیغ و تبیین معارف دینی و اخلاقی توسط مبلغان و روحانیان، به کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرایم بیشتر توجه کنیم.

کد خبر 4107892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha