۱۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۵:۱۶

آیت الله اعرافی:

حوزه علمیه ظرفیت‌های خوبی در زمینه برقراری امنیت پایدار دارد

حوزه علمیه ظرفیت‌های خوبی در زمینه برقراری امنیت پایدار دارد

قم - مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه حوزه علمیه می‌تواند در تحقق امنیت پایدار نقش ایفا کند، گفت: در این مورد ناجا با مراکز علمی حوزه علمیه ارتباط و تعامل داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر یکشنبه در دیدار فرمانده نیروی انتظامی کشور که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش‌های نیروی انتظامی در انجام مأموریت‌های مختلف، اظهار داشت: نیروی انتظامی تلاش‌های خوبی را در حفظ امنیت در برگزاری مراسم در کشور دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نیروی انتظامی بیش از ۷۰ نوع مسئولیت دارد، گفت: ناجا برای انجام این وظایف قطعا به همکاری و تعامل سایر دستگاه‌ها نیازمند است و در این زمینه هم باید فرهنگ‌سازی عمومی صورت بگیرد.

مدیرحوزه‌های علمیه کشور به ارتباط نیروی انتظامی و نخبگان اشاره و ضمن ارزیابی اقدامات خوب این نهاد در برقراری ارتباط با نخبگان جامعه گفت: در حوزه علمی و کارشناسی قوای اجرایی کشور باید نیروی انتظامی را در تقویت این نهاد در عرصه‌های مختلف فناوری یاری کنند و در این زمینه توجه به مباحث پژوهشی هم باید جزو اولویت‌ها باشد.

توجه به فرهنگ‌سازی در آسیب‌های اجتماعی

وی در ادامه افزود: فرهنگ‌سازی در زمینه امنیت و پیشگیری از وقوع جرایم هم باید مورد توجه باشد و در این زمینه نیروی انتظامی اقدامات خوبی را از سطح مدارس آغاز کرده است.

آیت الله اعرافی تأکید کرد: در زمینه آسیب‌های اجتماعی فرهنگ‌سازی نقش بسیار مهمی دارد و شورای عالی حوزه‌های علمیه هم به مسئله آسیب‌های اجتماعی توجه ویژه دارد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت حوزه علمیه در بخش‌های مختلف ابراز کرد: حوزه علمیه می‌تواند در تحقق امنیت پایدار نقش ایفا کند و در این مورد هم نیروی انتظامی با مراکز علمی این نهاد تعامل و ارتباط داشته باشد.

کد خبر 4108042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha