۱۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۶:۴۳

رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان سمنان:

تعامل سازنده اصناف و پلیس باعث تقویت امنیت اجتماعی می شود

تعامل سازنده اصناف و پلیس باعث تقویت امنیت اجتماعی می شود

شاهرود - رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان سمنان بابیان اینکه تعامل سازنده اصناف و پلیس باعث تقویت امنیت اجتماعی می شود، گفت: نصب دوربین های مداربسته به کاهش وقوع جرم کمک می کند.

 به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سید موسی حسینی بعد از ظهر یک شنبه در همایش پلیس و اصناف به میزبانی سالن هلال احمر شاهرود با بیان اینکه رعایت اصول حفاظتی در فضای کسب احتمال وقوع جرم را کاهش می دهد، ابراز داشت: تعامل پلیس و اصناف در ایجاد امنیت بیشتر در جامعه موثر است لذا بسیاری از واحدهای صنفی با به کار گیری هشدارهای پلیسی نقش بسیار مهمی را در ارتقای امنیت ایفا می کنند.

وی افزود: یکی از همکاری های گسترده اصناف با پلیس نصب دوربین های مدار بسته در مکان های عمومی و مغازه است که توانستیم بسیاری از سرقت ها را توسط دوربین ها کشف و سارق را در کمترین زمان ممکن دستگیر کنیم و هر چه میزان امنیت فضای کسب افزایش پیدا کند احتمال سرقت نیز کاهش پیدا می یابد.

پلیس قانون مداری را دنبال می کند

رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان سمنان بابیان اینکه اصناف بازوان انقلاب هستند که تداوم حیات یک حکومت به فعالیت اصناف و بازاریان مرتبط می شود، ابراز داشت: صنوف اگر در کنار انقلاب نباشند ارتزاق عمومی خدشه دار خواهد شد.

حسینی در ادامه با یادآوری اینکه در پیروزی انقلاب اسلامی بازاریان نقش مهمی را در به ثمر رساندن این نهضت بزرگ بر عهده داشتند، افزود: تعطیلی بازار شاکله اقتصاد را برهم ریخته و به دولت مطبوع خود فشار روانی وارد می کند که این امر در بدو شکل گیری نهال نوپای انقلاب توانست بسیار حائر اهمیت باشد.

وی با بیان اینکه بازاریان نقش مهمی را در تحقق شعار سال ایفا می کنند، افزود: پلیس سیاست اقتدار در سایه مردم و قانون مداری را دنبال می کند به دنبال آن هستیم مشارکت های عمومی را در حوزه اصناف و اماکن تقویت کنیم.

اعتماد عمومی مردم به پلیس تقویت شود

فرمانده انتظامی شاهرود نیز در این همایش با بیان اینکه ایجاد آرامش در فضای کسب می تواند مشتریان را به سوی خود جلب کند، ابراز داشت: با سرایت اخلاق مداری در یک مغازه یا فضای کسب کوچک شاهد گسترش امنیت در جامعه خواهیم بود.

سرهنگ سید مجتبی اشرفی در ادامه تصریح کرد: اصناف و بازاریان نیز با در اختیار داشتن شبکه گسترده توزیع کالا می توانند در برقراری و ارتقای امنیت یاور نیروی انتظامی باشند لذا برای رسیدن به این مهم باید اعتماد عمومی مردم به پلیس تقویت شود.

وی افزود: می توانیم فضای شهری را ازنظر مسائل امنیت و ترافیکی ایمن کنیم لذا برای رسیدن به این مهم در وهله نخست باید همکاری دستگاه های اجرای و مردم با پلیس افزون شود که برگزاری این گونه همایش ها می تواند در راستای تعامل بیشتر بین بازاریان و پلیس اثر گذار باشد.

اصناف در ایجاد فضای آرامش به پلیس کمک کنند

امام جمعه شاهرود نیز در این همایش با بیان اینکه اگر امنیت نباشد اصناف و بازاریان قادر به ادامه فعالیت نخواهند بود، ابراز داشت: همه مردم و نهادها در تامین امنیت یک شهر مسئول هستند چرا که در صورت نبود امنیت شیرازه یک شهر از هم پاشیده خواهد شد.

حجت الاسلام عباس امینی در ادامه تصریح کرد: امروز بحث امنیت در یک جامعه بسیار مهم است و ابعاد مختلف جوامع انسانی را در بر می گیرد و یکی از مواردی که می تواند در بر هم زدن آرامش یک خانواده اثر گذار باشد استفاده نادرست از فضای مجازی است که باید در جامعه مدیریت شود.

وی افزود: نقش اصناف و بازاریان در پیروزی انقلاب اسلامی و پشتیبانی از جبهه های حق علیه باطل بر کسی پوشیده نیست لذا این قشر اثر گذار جامعه با برقراری امنیت روانی و اخلاقی در فضای کسب می توانند مشتریان را به سوی خود جلب کنند و شاهد اقتصاد پویا تری نیز باشیم.

کد خبر 4108122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha