کیم جونگ اون؛

بمب هسته‌ای بازدارنده‌ای قوی برای حفظ کره شمالی است

بمب هسته‌ای بازدارنده‌ای قوی برای حفظ کره شمالی است

رهبر کره شمالی با اشاره به بمب هسته‌ای پیونگ یانگ از آن به عنوان یک بازدارنده قوی یاد کرد که حاکمیت کشورش را حفظ می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در اظهاراتی با اشاره به بمب هسته‌ای این کشور از آن به عنوان یک بازدارنده قوی یاد کرد که حاکمیت کشورش را حفظ  می‌کند.

این سخنان تنها ساعاتی پس از آن مطرح شد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا در توییتی درباره کره شمالی گفته بود که در برخورد با یک کشور منزوی تنها یک چیز جواب خواهد داد .

تنش بین آمریکا و کره شمالی بر سر برنامه هسته ای و موشکی پیونگ یانگ طی ماه های اخیربه شدت بالا گرفته است.

آمریکا و جامعه بین المللی خواستار توقف برنامه هسته ای و موشکی کره شمالی هستند. اما در مقابل کره شمالی طی ماه های اخیر آزمایش های موشکی متعددی انجام است و شهریورماه سال جاری نیز اعلام کرد که یک بمب هیدروژنی را با موفقیت آزمایش کرده است.

در همین رابطه دیروز یکشنبه اعلام شد که آمریکا و کره جنوبی به بهانه احتمال انجام آزمایش موشکی جدید توسط پیونگ یانگ، عملیات های جاسوسی از کره شمالی را افزایش داده اند.

گفتنی است پیشتر، «آنتون موروزف» قانون‌گذار عضو کمیته امور بین‌الملل دومای روسیه از آمادگی کره شمالی برای آزمایش موشک دوربردی خبر داد که توانایی رسیدن به سواحل غربی ایالات متحده را دارد.

به گفته موروزف، کره شمالی برای اثبات این امر حتی مشخصات محاسباتی موشک جدید دوربردش را که در آینده نزدیک آزمایش خواهد شد، در اختیار او و ۲ نماینده دیگری گذاشته که در بازه زمانی ۲ تا ۶ اکتبر به پیونگ یانگ سفر کرده بودند.

کد خبر 4108512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha