۱۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۱۸

معاون فنی و زیربنایی راه آهن شمالغرب:

راه آهن قزوین به تهران امسال دوخطه می شود

راه آهن قزوین به تهران امسال دوخطه می شود

قزوین- معاون فنی و زیربنایی راه آهن شمالغرب گفت: عملیات دو خطه شدن راه آهن قزوین به تهران امسال با ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار تکمیل شده و به بهره برداری می رسد.

منوچهر صفری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهارداشت: خط دوم راه آهن قزوین به زنجان  و تهران به قزوین به مسافت ۵۳ کیلومتر در سه قطعه در حال اجراست و مسیر زنجان به قزوین نیز در ۴ قطعه در حال اجراست.

وی اضافه کرد: پیشرفت دو خطه شدن در قطعات اول تا سوم راه آهن قزوین به تهران از ۳۰ درصد تا ۷۹ درصد است که ۴۰۰ میلیارد تومان برای آن اعتبار پیش بینی شده است و محور قزوین به زنجان با پیشرفت ۳۰ تا ۴۰ درصد با پیش بینی ۶۰۰ میلیارد تومان در حال اجراست.

 معاون فنی و زیربنایی راه آهن شمالغرب تصریح کرد: عمده زیرسازی ها تا ۷۰ درصد در همه قطعات انجام شده و در روسازی عملیات نیز کارها بخوبی پیش می رود.

صفری یادآورشد: از مسئولان دستگاههای زیربنایی انتظار داریم همکاری بیشتری با مجریان طرح داشته باشند تا کارها بسرعت جلو برود.

وی بیان کرد: در محور زنجان، قزوین، تهران در حال حاضر ۲۵ رام قطار مسافربری داریم که انتظار داریم ظرفیت استفاده از این شبکه بیشتر شود تا سرویس دهی در این مسیر دچار چالش نشود و مقرون به صرفه باشد.

صفری گفت: همچنین ۴ رام اختصاصی در این مسیر تردد می کند و امیدواریم با فرهنگ سازی مناسب بتوانیم زمینه استفاده بیشتر مردم از شبکه ریلی را در استان فراهم کنیم.

وی در خصوص راه آهن قزوین به رشت نیز گفت: این طرح ۹۰ درصد پیشرفت دارد و امیدواریم امسال وارد شبکه خدمت رسانی شود.

کد خبر 4108560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha