۱۸ مهر ۱۳۹۶، ۸:۵۶

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت؛

جهان باید از تجربیات ایران در حوزه بهداشت و درمان استفاده کند

جهان باید از تجربیات ایران در حوزه بهداشت و درمان استفاده کند

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت با تقدیر از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در توسعه بهداشت و درمان، گفت: دیگر کشورهای جهان نیز باید از این تجربیات در کشور خود استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «تِدروس آذانوم قبریسوس» در دیدار با دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت کشورمان در پاکستان، اظهارداشت: صنعت تولید دارو در ایران از پیشرفت قابل توجهی برخوردار بوده و ایران داروهای با کیفیتی تولید می کند.

وی اضافه کرد: می توانیم از تجربیات ایران در این زمینه برای دیگر کشورها استفاده کنیم، زیرا در برخی موارد دسترسی به داروی با کیفیت در مواردی از مشکلات عمده این سازمان است.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت با بیان اینکه در آینده نزدیک به تهران سفر کرده و بیش از گذشته با پیشرفت های ایران در زمینه گسترش بهداشت و درمان آشنا می شود، ادامه داد: امید است در آن سفر، زمینه همکاریهای محکم تر ایران و سازمان جهانی بهداشت فراهم شود.

وی با تقدیر از اقدامات وزارت بهداشت ایران در زمینه اختصاص اعتبارات مناسب به بهداشت شهروندان، گفت: تهران در زمینه تحقیقات سرطان عملکرد عالی دارد و می توان از تجربیات ایران در این زمینه نیز استفاده کرد.

ایجاد مرکز منطقه ای برای استفاده از تجارب بهداشتی ایران

وزیر بهداشت کشورمان نیز در این دیدار گسترش همکاری سازمان بهداشت جهانی با این کشور را خواستار شد و افزود: ایران در اجرای برنامه های سلامت شهروندان با سازمان جهانی بهداشت مشارکت خوبی دارد، بنابراین، این همکاری باید تداوم یابد.

هاشمی گفت: دولت ایران تلاش می کند تا اصلاحاتی را در بخش سلامت شهروندان انجام دهد و حمایت و کمک سازمان بهداشت جهانی در این خصوص برای ایران اهمیت دارد.

وزیر بهداشت گفت: سازمان جهانی بهداشت می تواند، مرکز منطقه ای برای بهره گیری از تجربیات ایران در بخش سلامت راه اندازی کند.

کد خبر 4109538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha