۱۹ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۵۲

عامر مسافر آستانه به مهر گفت:

«صوراسرافیل» در راه یونان/ تاثیری که جنگ بر روابط انسانی می‌گذارد

«صوراسرافیل» در راه یونان/ تاثیری که جنگ بر روابط انسانی می‌گذارد

کارگردان «صوراسرافیل» از اجرای این اثر نمایشی در جشنواره هنر دیمیتریا کشور یونان خبر داد.

عامر مسافرآستانه کارگردان نمایش «صوراسرافیل» درباره حضور این اثر نمایشی در جشنواره ای در کشور یونان به خبرنگار مهر گفت: نمایش «صوراسرافیل» خرداد و تیر ۹۵ در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه رفت و پس از آن در سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر نیز اجرا شد که در جشنواره تئودور اسپیریتو داور یونانی بخش بین الملل از این کار خوشش آمد و طی صحبت هایی که با وی داشتیم ابراز تمایل کرد که این نمایش در کشور یونان هم اجرا شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس نمایش «صوراسرافیل» برای شرکت در جشنواره هنر دیمیتریا که در شهر تسالونیکی یونان برگزار می شود، دعوت شده است. قرار است ۱۹ اکتبر مصادف با ۲۷ مهرماه در این جشنواره یک اجرا داشته باشیم.

مسافرآستانه درباره عواملی که برای شرکت در این جشنواره حضور می یابند، توضیح داد: گروه بازیگران نمایش متشکل از فاطمه نقوی، کاظم سیاحی، بهار کاتوزی، مهدی حسینی نیا، ایلیا نصرالهی که در اجرای عمومی و جشنواره تئاتر فجر حضور داشتند در این اجرا نیز نقش آفرینی می کنند، اما به دلیل اینکه کشور یونان نمی تواند هزینه همه گروه را تقبل کند نمی توانیم همه عوامل را همراه داشته باشیم بنابراین تعدادی از عوامل پشت صحنه در کنار ما خواهند بود که مجبور هستند وظایف مختلفی را برعهده بگیرند.

این کارگردان تئاتر در پایان صحبت هایش متذکر شد: دکور نمایش دکور سنگین و با جزییاتی است و جمع آوری و سرهم کردن و فرستادن آن به جشنواره خیلی سخت بود اما خوشبختانه دکور به صورت کامل به یونان فرستاده شده و مشکلی از این نظر وجود ندارد. این نمایش نوشته سیاوش پاکراه و اثری انسانی درباره تاثیری است که جنگ می تواند بر این روابط بگذارد.

این نمایش روایتگر داستان کودکی است که وارد روستایی جنگ‌ زده در منطقه صفر مرزی می‌شود. این منطقه صفر مرزی از حملات توپخانه ای کشورها در امان نیست و در آنجا بمباران های زیادی صورت می گیرد و همین امر باعث شده تا خصوصیات اخلاقی و رفتاری آدم هایی که در این روستان زندگی می کنند بسیار خاص و متفاوت باشد اما حضور این کودک در میان اهالی روستا تغییرات شگرفی را در رفتار و کردار آنها به وجود می آورد و همه آنها که شاید پیش از این هیچ رویه مثبتی در زندگی شان نداشتند به سمت انجام کارهای مثبت جذب می شوند.

کد خبر 4109788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha