۱۹ مهر ۱۳۹۶، ۱۸:۱۸

تشریح دستاوردهای سفر وزیر بهداشت به پاکستان

تشریح دستاوردهای سفر وزیر بهداشت به پاکستان

وزیر بهداشت در سفر دو روزه به پاکستان، دیدارها و گفتگوهایی با همتایان کشورهای منطقه و مدیران سازمان جهانی بهداشت، داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، دیدار با مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، امضای تفاهم نامه همکاری های بهداشتی، درمانی و دارویی با عمان، دیدار با وزرای بهداشت پاکستان و عمان و رئیس دفتر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت و سخنرانی در شصت و چهارمین نشست کمیته منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت و تشریح دستاوردهای طرح تحول سلامت و دیگر برنامه های جمهوری اسلامی ایران در زمینه بهداشت، از مهم ترین دستاوردهای سفر دو روزه وزیر بهداشت به پاکستان بود.

دکتر سید حسن هاشمی در این سفر دو روزه با «تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت و همچنین دکتر «سائره افضل تارر» وزیر بهداشت پاکستان دیدار و گفتگو کرد. مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در دیدار با وزیر بهداشت کشورمان ضمن تحسین اقدامات ایران در توسعه بهداشت و درمان، گفت: صنعت تولید دارو در ایران از پیشرفت قابل توجهی برخوردار بوده و ایران داروهای با کیفیتی تولید می کند.

وزیر بهداشت پاکستان نیز در دیدار وزیر بهداشت کشورمان از آمادگی کشورش برای گسترش همکاریهای دوجانبه، تامین نیازهای دارویی خود از ایران خبر داد و گفت: از تجارب ایران در ریشه کنی بیماری فلج اطفال استقبال می کنیم.

وی همچنین در شصت و چهارمین نشست کمیته منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت به تشریح دستاوردهای طرح تحول سلامت و دیگر برنامه های جمهوری اسلامی ایران در زمینه بهداشت پرداخت.

وزیر بهداشت در این نشست اظهار داشت: سازمان بهداشت جهانی برنامه ثبت احوال و آمار بهداشتی ایران را در سال ۲۰۱۷ بعنوان یک مدل جهانی معرفی کرده است. دولت ایران در تشکیل پرونده سلامت الکترونیکی در سال ۲۰۱۷ پیشرفت های قابل توجهی به دست آورده است و در حال حاضر ۸۰ میلیون جمعیت ایران در ۳۱ استان این کشور تحت این برنامه قرار دارند.

هاشمی با ادای احترام به تمامی کسانی که زندگی خود را در نتیجه افراط گرایی و تروریسم از دست دادند بویژه قربانیان بی گناه درگیری ها در سوریه، یمن و بحران اخیر مسلمانان روهینگیا در میانمار، از نسل کشی در میانمار ابراز تاسف کرد.

وزیر بهداشت، همچنین با دکتر احمد محمد بن السعیدی وزیر بهداشت کشور عمان تفاهم نامه بهداشتی، درمانی و دارویی امضاء کرد. بر اساس این تفاهمنامه که در حاشیه شصت و چهارمین نشست کمیته منطقه ای مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در اسلام آباد پایتخت پاکستان به امضای وزرای بهداشت ایران و عمان رسید، ایران علاوه بر اعزام  کادر درمانی و نیروی متخصص، دارو نیز به کشور عمان صادر خواهد کرد.

دیدار با دکتر فکری رئیس دفتر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت از دیگر برنامه های دکتر هاشمی در اسلام آباد بود.

کد خبر 4111471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha