۲۵ مهر ۱۳۹۶، ۸:۵۰

مجید پورعزیزیان در گفتگو با مهر:

اشتباهاتی که به گردن خدا می‌اندازیم/ بازگشایی «پنجره کوخ»

اشتباهاتی که به گردن خدا می‌اندازیم/ بازگشایی «پنجره کوخ»

کارگردان «پنجره کوخ» عنوان کرد امید، شک و قضاوت محورهای اصلی این اثر نمایشی هستند که یک ساعت از زندگی یک خانواده ایرانی را در مرکز شهر به تصویر می کشد.

مجید پورعزیزیان کارگردان نمایش «پنجره کوخ» درباره اجرای این اثر نمایشی که در تماشاخانه پایتخت روی صحنه است به خبرنگار مهر گفت: نمایش «پنجره کوخ» نوشته مشترک من و بابک جاویدی است که از ۱۶ مهرماه در تماشاخانه پایتخت روی صحنه رفته است.

وی ادامه داد: این نمایش داستانی امروزی و معاصر را در ایران روایت می کند و یک ساعت از زندگی واقعی خانواده ای را به نمایش می گذارد که در مرکز شهر و منطقه ای شبیه به خیابان نواب که در آن اتوبان‌سازی شده است، زندگی می کنند. مردم این مناطق درگیر تغییر فرهنگ و بافت قدیمی محله شان شده اند که یکی از دغدغه های کاراکترهای نمایش نیز است.

پورعزیزیان یادآور شد: البته مساله اصلی که در این نمایش مطرح می شود درباره فردی از این خانواده است که از دنیا رفته اما خانواده از این اتفاق خبر ندارد و در طول یک ساعتی که نمایش به زندگی آنها می پردازند از این واقعه خبردار می شوند.

این کارگردان تئاتر درباره مضامینی که در این نمایش مطرح می شود، بیان کرد: مضامینی مثل شک، امید و قضاوت کردن محورهای اصلی در این نمایشنامه هستند؛ موضوعاتی که جامعه امروز ما با آنها روبرو است. این نمایش درباره اشتباه هایی است که خودمان مرتکب شده ایم و در بروزشان مقصریم اما آنها را گردن خداوند می اندازیم.

وی درباره استقبالی که تا امروز از این نمایش شده است، گفت: از آنجایی که ساعت اجرای نمایش ۱۷:۱۵ است و این زمان اوج ترافیک بوده و طرح ترافیک هم وجود دارد مخاطبان با مشکل روبرو هستند اما تا امروز استقبال از نمایش قابل قبول بوده است.

وی در پایان درباره فضاسازی نمایش توضیح داد: نمایش رئالیستی است اما یک سوم از صحنه را به نمایش فضایی سوررئال اختصاص داده ایم که در آن، فضای ذهنی و اتفاقاتی که برای شخصی که از دنیا رفته، رخ داده و تفکرات و ذهنیات دیگر افراد خانواده به شکل حرکات فرم به نمایش گذاشته می شود.

نمایش «پنجره کوخ» نوشته بابک جاویدی و کارگردانی مجید پورعزیزیان از روز یکشنبه ۱۶ مهر تا ۲ آبان در تماشاخانه پایتخت روی صحنه است.

«پنجره کوخ» روایت یک ساعت زندگی یک خانواده در مرکز شهر است که مجید تیزرو، لیلا هستیان، مرتضی جرائی، وجیهه لاریجانی در آن بازی می کنند.

کد خبر 4112527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سپيده احدي IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
      0 0
      نمايش پنجره كوخ فقط نوشته بابك جاويدي است و آقاي پورعزيزيان فقط كارگردان كار هستند.