۲۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۶:۳۰

در بازدید نمایندگان مجلس و فرماندار تهران از منطقه۲۱ تاکید شد؛

رفع مشکلات ورودی غربی تهران/الزام به معرفی پروژه های اولویت دار

رفع مشکلات ورودی غربی تهران/الزام به معرفی پروژه های اولویت دار

با حضور نمایندگان مجلس، شورای اسلامی شهر تهران و فرماندار پایتخت در منطقه۲۱، بر ضرورت تکمیل پروژه های باقی مانده در ورودی غربی پایتخت تهران تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عیسی فرهادی معاون استاندار و فرماندار تهران در جلسه دیدار مردمی با شهروندان و شورایاران این منطقه در مسجدالنبی (ص) که با حضور دکتر کواکبیان و مهندس علیرضا محجوب نمایندگان مجلس شواری اسلامی، افشین حبیب زاده نماینده شورای شهر تهران و همچنین رحمانی شهردار، قائم مقام و معاونین معاونت های مختلف شهرداری منطقه ۲۱ برگزار شد، گفت: تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در بخش آسفالت و بهسازی بزرگراه هایی همچون فتح و مخصوص، روگذرها، زیرگذرها و  در حوزه فرهنگی جهت احداث سرای محلات سه ناحیه تفکیک شده شهرداری، مجموعه ی ورزشی شهرک دانشگاه و مجموعه پارک ترافیک، بوستان بانوان و همچنین بهسازی وضعیت ۵۴ باغ بوستان، ،جمع آوری و جاده سازی آبهای سطحی ،شبکه آبرسانی و آبرسانی در سطح منطقه و ... انجام شده است.

معاون استانداری پایتخت در ادامه افزود: پروژه های تقاطع های غیرهمسطح جدید و مخزن آب ۴۰ هزار متر مکعبی خرگوش دره نیز در واقع زمین آن خریداری شده و در حال پیگیری و اقدام است که این آخرین مخزن در حال انجام است و با پایان این پروژه در سال ۹۷ کل کلانشهر تهران از آب سالم و مطلوب بدون هیچ حاشیه ای برخوردار می شوند.

عیسی فرهادی، در پایان مطرح کرد: به جهت تسریع در بهبود و رفع مشکلات و نیازهای شهروندان منطقه ۲۱، رؤسای شوراهای محلات ۱۳گانه این منطقه در چند روز آینده پس از تهیه لیستی از نیازها و بررسی اولویت های شهروندان منطقه را به ما ارائه نمایند تا ما پس از بررسی این لیست به همراه جناب آقای رحمانی شهردار محترم منطقه ظرف ده روز آینده جلسه ای را تشکیل خواهیم داد که از این ۱۳ رئیس شورایاری محلات به همراه اداراتی مانند هواپیمایی، محیط زیست، آب و فاضلاب، دانشگاه علوم پزشکی، مسکن و شهرسازی و ... در کنار جمعی دیگر از کارشناسان و صاحب نظران دعوت می کنیم تا در محل فرمانداری حضور پیدا کنند و در این جلسه قول مساعد در اقدام به حل و رسیدگی مسائل مربوطه را خواهیم داد.

شورایاری های محلات سنگ صبور شهروندان هستند

عضو کمیته اجتماعی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران نیز در نشست صمیمانه شهروندان منطقه ۲۱، در مسجدالنبی (ص) تهرانسر عنوان کرد: یکی از مهمترین وظایف نمایندگان در مجلس شورای اسلامی، بررسی  و رفع حل قانونی مسائل شورایاری های محلات است و در همین راستا عنوان کرد که در دوره پیشین شورایاران محلات منطقه ۲۱ بیش از مناطق دیگر پایتخت در جهت اصلاح موضوع قانون پیگیر و فعال بودند.

علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیته اجتماعی مجلس با اعلام خبر فوق گفت: از طرف شورایاران منطقه ۲۱، به جهت رفع کارهای قانونی، پیشنهادهایی به مجلس دوره پیشین مطرح و ارائه شد که متأسفانه مصوب نشد و من هم در این مورد توضیحات مفصلی ارائه دادم، ولی وعده و قول می دهم که این موضوع را در این دوره، پیگیری و دنبال خواهم کرد و از دوستان شورایار این منطقه درخواست می کنم تا نسبت به امور مربوطه، همچنان تلاش داشته و اقدام کنند.

وی در ادامه افزود: مهمترین کاری را که ما نمایندگان مجلس در حوزه شهری باید انجام دهیم بحث مطالبات شورایاری هاست، چون به شخصه آگاهم که این عزیزان چقدر زحمت می کشند، خصوصاً شورایاران فعال در منطقه ۲۱ که در این زمینه بسیار تلاش میکنند.

عضو کمیته اجتماعی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد : موضوع دیگری که در این جلسه توسط ساکنین و اهالی و شورایاران منطقه مطرح شد، مسئله ی اسناد و نداشتن سند املاک بر اساس موضوعات و اصلاح طرح تفصیلی و افزایش تراکم بر اساس ظرفیت برخی از محلات منطقه است که در این باره معضلات و مشکلات برای شهروندان به وجود آورده است که ان شاء الله بنده در همین جلسه  متعهد خواهم شد و همراه جناب مهندس رحمانی، شهردار منطقه خواهم بود و در کنارمان نیز از آقایان دکتر کواکبیان، فرهادی فرماندار شهر تهران و مهندس حبیب زاده نیز تقاضا دارم تا در پیگیری و حل این موضوعات نیز کوشا باشند تا بتوانیم قدمی برای مردم منطقه ۲۱ برداریم.

علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در پایان عنوان کرد : به شخصه خوشحال و خرسندم از حضور شهروندان منطقه ۲۱ که به جهت طرح و بررسی مسائل و مشکلات منطقه خود اهمیت داده و با این جدیت در این جلسه شرکت نمودند و از دکتر کواکبیان نیز سپاسگزارم که به جهت خدمت به مردم چنین جلساتی را پیشنهاد و برگزار می کنند.

وعده کواکبیان به مردم منطقه ۲۱ برای همراهی مجلس و شورای شهر برای حل مشکلات موجود

مصطفی کواکبیان، نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و عضو منتخب شورای ساماندهی امور پایتخت نیز گفت : با خدای خود عهد کردم که برای رفع و بررسی مشکلات مردم در سراسر کلانشهر تهران ۶۶  جلسه مفید برگزار کنم و در خدمت شهروندان باشم که در این امر نیز مهندس عیسی فرهادی وعده داده اند که بنده را تنها نگذاشته و همراه باشند و امروز که چهارمین جلسه از این ۶۶ جلسه است و افتخار خدمت در بین نمازگزاران و مردم منطقه ۲۱ را دارم عرض می کنم که روند این جلسات به این صورت است که ابتدا جلسه ای با مردم و شورایاری برگزار کرده و از آن ها بخواهیم مشکلات منطقه را فهرست کنند تا بر اساس آن، مسئولین منطقه را دعوت کرده و جلسه عمومی برگزار گردد و همچنین جلسه سوم در فرمانداری جهت رفع مشکلات انجام خواهد شد.

دبیرکل حزب مردم سالاری و نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: من حدوداً  ۱۷ ، ۱۸ماه است توفیق خدمت به مردم از طرف مجلس به عنوان عضو شورای ساماندهی امور پایتخت نصیبم شده است که امیدوارم بتوانم به همراهی دیگر نمایندگان و جناب فرهادی در  راستای حل مسائل و معضلات مردم در مناطق ۲۲گانه سعادت خدمت را داشته باشم. به اهالی و ساکنین منطقه ۲۱ و محله تهرانسر و همچنین وردآورد مژده می دهم که نسبت به مناطق دیگر مشکلاتشان بسیار جزئی و قابل بررسی است و ان شاء الله توفیقی حاصل شود که تا پایان دوره مجلس دهم بتوانیم با همراهی و همدلی و همسویی دیگر مدیران شهری حتی این مشکلات جزئی در این منطقه را برطرف کنیم.

مصطفی کواکبیان نماینده مردم شهر تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  باید توجه ویژه ای در جهت قانون مند تر شدن  شورایاری های محلات داشت و نسبت به همین امر از دیگر نمایندگان محترم در مجلس درخواست دارم تا  این موضوع را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: موضوع بعدی اینکه به نظر من در مناطق یک خلأ مدیریتی احساس می شود که بایستی نسبت به این موضوع نیز تدبیری اندیشید.

شهرداری های مناطق ۲۲گانه ، پروژه های اولویت دار خود را معرفی کنند

افشین حبیب زاده، عضو کمیته عمران شواری اسلامی شهر تهران با اعلام مطلب فوق گفت: به منظور تسریع در اتمام پروژه های شهرداری مناطق به تمام مدیران ارشد مناطق ۲۲گانه شهرداری پایتخت نامه ای از سوی شورای اسلامی شهر تهران ارسال شدد و درخواست کردیم تا پروژه های اولویت دار خود را انتخاب و به شورای شهر معرفی کنند تا نسبت به تأمین اعتبار و بودجه   مدنظرشان برای سال ۹۷ اقدام کنیم.

وی در ادامه افزود: با توجه به مشکلات مالی که شهرداری از سال گذشته به همراه خود داشته و گریبانگیرش بوده است و به استناد اسناد و مدارک موجود در حال حاضر شهرداری تهران ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد و از طرفی دیگر بودجه کل شهرداری پایتخت در سال ۹۶ ، ۱۸ هزار میلیارد تومان است که اگر این دو رقم را در کفه های ترازو  قرار دهیم متوجه کمبود بودجه و مشکلات خواهیم شد، لازم به ذکر است که در همین راستا بدهی ۳۰ هزار میلیاردی شامل بدهی بانکها، پروژه ها و پیمانکاران است و در واقع لیست و سررسید شده و باید هرچه سریعتر تسویه گردد که جناب آقای دکتر نجفی تلاش میکنند تا با برنامه ریزی اساسی بتوانند این بدهی ها را بر اساس شرایط موجود پرداخت نمایند.

نماینده شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در اوایل هفته آینده پیرو مباحث مطرح شده نسبت به شورایاران، جلسه ی ستاد شورا را خواهیم داشت و پس از انتخاب رئیس شورایاری های محلات، طرحی به نام سند توسعه ی محلات را ابلاغ خواهیم کرد که در این طرح می بایست شورایاری ها نیازهای اساسی و مطالبات و مشکلاتشان را به اولویت مشخص و پیشنهاد راه حل این معضلات لیست شده را معرفی و ارائه نمایند، توصیه می شود بر اساس وظایف شورایاری های محلات از نخبگان محله، صاحب نظران و شهروندان منطقه دعوت شود تا  با همفکری در رفع مشکلات و اصلاح معضلات اقدام نمایند و شواری شهر تهران نیز پس از عبور از این مرحله بتواند تأمین بودجه برای نیازهای محلات در سال ۹۷ به استناد طرح سند توسعه محله را انجام دهد.

افشین حبیب زاده در خاتمه افزود: برنامه ۵ ساله سوم شهرداری هم پیشنهادی بود که مطرح شد و در حال بررسی است که اگر تأیید شود برنامه ۵ ساله دوم را به ۴ سال کاهش دهیم و از سال ۹۷ برنامه ۵ ساله سوم را آغاز می کنیم.

وی ادامه داد: از دکتر نجفی، شهردار پایتخت و شهرداران مناطق ۲۲ گانه به دلیل فراهم کردن آسایش شهری برای شهروندان کمال تشکر را دارم علی الخصوص جناب مهندس رحمانی، شهردار منطقه ۲۱ که به عینه شاهد زحمات و فعالیتهای ایشان در همین مدت کوتاهی که منتسب شده اند، بودم و در همین راستا مدیریت ارشد شهری پایتخت، بابت تهیه، تنظیم و صدور بخشنامه مهم، هولوگرام ها و شوراهای معماری که بخش اعظم مشکلات شهری در این دو بخشنامه مربوط می شود، اقدام کرده اند که ان شاء الله با درایت ایشان و همراهانشان در جهت رفع مشکلات مناطق کمک بزرگی خواهد شد.

حضور مسئولین و مدیران را در جمع شهروندان منطقه ۲۱ باید به فال نیک گرفت

مهندس رحمانی، شهردار منطقه نیز با تبریک به مناسبت هفته نیروی انتظامی گفت: منطقه ۲۱، به عنوان صنعتی ترین منطقه کلانشهر تهران و با جمعیتی حدود ۱۸۶۰۰۰ نفر و مساحتی بالغ بر ۵۴ هکتار در غربی ترین نقطه شهر تهران قرار دارد که یک سوم آن نظامی و مابقی فضای سبز و مسکونی است.

وی افزود: در این بازدید بسیاری از مسائل مطرح شد که پرداختن به آن ها می تواند زمینه ساز رفع مشکلات موجود شهروندان باشد. در زمینه اتوبوس های BRT ، قابل ذکر است که برای حل این موضوع بایستی به مسیر هم توجه کرد و با شرایط موجود ما فاقد حریم کنار جاده ها بوده و با اداره راه و شهرسازی در حال رایزنی و پیگیری هستیم.

شهردار منطقه۲۱ تاکید کرد: مسئله دیگر حاشیه اتوبان شهید فهمیده است که نیاز به ایجاد فضای سبز دارد و این موضوع هم در حال انجام است اما مشکلاتی را به دنبال دارد که در حال پیگیری آن هستیم.

وی اضافه کرد: معضل دیگر بحث فاضلابها و آبهای سطحی در منطقه است که با مشورت با مدیران و مسئولان شهرداری قرار بر این شد تا به حل و فصل این موضوع نیز با اولویت پرداخته شود، اما نکته بسیار مهم دیگر که در این بازدید چندبار محور گفتگوها قرار گرفت، بحث جایگاه حقوق شورایاری های محلات است که باید رسیدگی شود زیرا این افراد نمایندگان پارلمان محلی هستند که در جهت کمک به جایگاه و آرامش و و آسایش مردم فعالیت می نمایند.

رحمانی شهردار منطقه ۲۱ در پایان مطرح کرد: در دوره جدید، مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر تهران همراه تر و همسو تر با دولت و مدیریت شهری هستند لذا باید از این ظرفیت نهایت بهره را برد، ان شاء الله خداوند توفیق عنایت کند تا بتوانیم در مسیر رفع نیازها و بهبود مشکلات منطقه و شهروندان که بخشی از آن در این جلسه مطرح شد، کوشا باشیم و این مسائل را با مشارکت شهروندان و دیگر نهادها و سازمان ها بر اساس اولویت، اقدام و برطرف کنیم.

کد خبر 4113356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha