۲۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۴:۴۱

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی:

استعلام برخط وقایع حیاتی بیمه شدگان/ ارائه ۱۸ خدمت بیمه ای

استعلام برخط وقایع حیاتی بیمه شدگان/ ارائه ۱۸ خدمت بیمه ای

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در حال حاضر ۱۸ نوع خدمت بیمه ای به بیمه شدگان ارائه می شود و تلاش کرده ایم میزان مراجعات حضوری مردم را به حداقل برسانیم

به گزارش خبرنگار مهر، سیدتقی نوربخش در نشستی که به منظور امضای تفاهم نامه با سازمان ثبت احوال کشور برگزار شد، گفت: در حال حاضر نیمی از جمعیت کشور حدود ۴۲ میلیون نفر تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند و بر همین اساس برای استعلام آنلاین وقایع حیاتی چهارگانه، تولد، وفات، ازدواج و طلاق تفاهم نامه ای را با سازمان ثبت احوال منعقد می کنیم.

وی با اشاره به اینکه تأمین اجتماعی با ۵۰ میلیارد رکورد داده ای در طول ۶۰ سال فعالیت خود نیازمند استعلام آنلاین است، اظهار داشت: این اطلاعات باید به دقت ثبت شود چرا که فردی که امروزه حق بیمه می پردازد ۳۰ سال بعد می خواهد از آن استفاده کند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد: در حال حاضر ۱۸ نوع خدمت بیمه ای به بیمه شدگان ارائه می شود و تلاش کرده ایم میزان مراجعات حضوری مردم را به حداقل برسانیم به طوری که حذف دفترچه های درمانی و دریافت اینترنتی لیست حق بیمه و ... از جمله این خدمات هستند.

نوربخش با اشاره به اینکه تعامل برخط با ثبت احوال امکان مراجعه حضوری به صفر می رسد، تصریح کرد: در گذشته فردی که برای دریافت کمک هزینه ازدواج مراجعه می کرد باید زمان و وقتی را برای استعلام در نظر می گرفت اما از این پس با امضای تفاهم نامه رفت و آمدهای بیمه شدگان بسیار کمتر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در مورد وقایعی مانند تولد، وفات و طلاق در گذشته کنترل هایی وجود داشت که نیاز به مراجعه پی در پی بیمه شدگان بود اما از این به بعد این مراجعات حضوری حذف می شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در مورد حذف دفترچه های بیمه در مراکز ملکی و همچنین سه استان دیگر تأکید کرد: علاوه بر استان یزد، استان های اصفهان، گیلان، مازندران نیز نسبت به حذف دفترچه در مراکز ملکی خود اقدام کرده اند.

به گفته نوربخش داشتن یک کد مشخص و انحصاری برای هر ایرانی نقطه بسیار مثبتی است که خوشحالیم نظام اجرایی کشور به آن رسیده و ثبت احوال نیز در راستای این پیشرفت اقدام می کند.

کد خبر 4113482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha