۲۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۶:۴۵

اولین کارگروه ادیان و اقوام معاونت امور زنان و خانواده برگزار شد

اولین کارگروه ادیان و اقوام معاونت امور زنان و خانواده برگزار شد

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده یکی از مهم ترین وظایف کارگروه ادیان و اقوام را افزایش میزان مشارکت و تقویت ارتباط با اقوام و ادیان، با دعوت از نمایندگان آنها دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان و خانواده، در این نشست معاون رییس جمهوردر امور زنان و خانواده با تاکید بر نقش سازمان های مردم نهاد و ثمرات آنها ابراز امیدواری کرد که با تکیه بر اندوخته های دینی و قومیتی کشور بتوانیم با پویایی و شکوفایی به سوی خانواده سالم حرکت کنیم.

ابتکار تاکید کردکه از ظرفیت های عظیم ایران وجود تنوع و تکثر قومی و دینی است که سرمایه ای عظیم برای پیشرفت به حساب می آید.

معاون رییس جمهور از این کارگروه خواست نشست مشترکی با کارگروه حقوقی برای بررسی مباحث حقوقی اقلیت های قومی و ادیان و مذاهب وحل مشکلات موجود داشته باشند.

وی با اشاره به ضرورت هم افزایی در این زمینه بر برنامه ریزی برای همگرایی جامعه ایرانی در جهت اعتلای کشور و توسعه امنیت و آرامش تاکید کرد.

معاون رییس جمهور با اشاره به نا امنی های منطقه و مناقشات در خاورمیانه از وجود همگرایی و همدلی میان اقوام ایران ابراز خشنودی کرد.

در این جلسه خانم بهجت رحمانی دبیر کارگروه ادیان و اقوام تاکید کرد هدف این است که هر زنی، با هر دین و مذهبی، در همه دوران زندگانی خود با استفاده از فرصت های برابر از زندگی بهره مند و شهروندی آگاه، مادری شاداب، نیروی کاری مثبت و انسانی آزاده باشد.

وی با اشاره به سیاست ها وخط مشی ها بر لزوم بکارگیری همه امکانات موجود برای رفع چالش ها و نزدیکی هر چه بیشتر ادیان و اقوام ایرانی تاکید کرد.   

در این جلسه نمایندگانی از جامعه آشوری، مسیحی، کلیمی و اهل تسنن حضور داشتند.

هدف از برگزاری این کارگروه ارتباط با اقوام و ادیان مختلف در ایران با استراتژی توسعه مشارکت همه ایرانیان، شناسایی مشکلات، تعامل بیشتر برای بهره وری بهتر از توانایی های زنان و حضور پررنگ آنها در عرصه های مختلف کشور است.

کد خبر 4113711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha