۲۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۵:۰۸

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد:

آگاهی بخشی در جامعه به کاهش تخلفات منجر می شود

آگاهی بخشی در جامعه به کاهش تخلفات منجر می شود

یاسوج- فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: آگاهی بخشی و آموزش در جامعه به کاهش تخلفات کمک فروانی می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار  مهدی انصاری ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: نقش رسانه ها در برقراری امنیت و پیشرفت همه جانبه جامعه بی بدیل است و رسانه ها به طور رسمی مخاطبانی دارند که به نحو غیرمستقیم و غیر رسمی آموزش های گوناگون را فراگرفته و در برقراری امنیت جامعه تاثیر گذار هستند.

انصاری به نقش و ظرفیت رسانه های ارتباط جمعی در تامین امنیت اشاره کرد و گفت: امنیت با پیشگیری مترادف بوده و باید با آگاهی بخشی در جامعه از وقوع جرم جلوگیری کرد.  

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه هدف اصلی پلیس استان ایجاد امنیت پایدار در جامعه است، اظهار کرد: امنیت پایدار به عنوان یک زیرساخت مهم نقش چشمگیری در رشد و توسعه فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی یک جامعه ایفا می کند.  

انصاری خاطرنشان کرد: امنیت واقعی در جامعه با همکاری و تعامل تمامی دستگاه های اجرایی، امنیتی و قضایی محقق خواهد شد و رسانه ها نیز در این زمینه سهم بسزایی دارند.

انصاری آموزش به مردم برای کاهش جرایم را از جمله راهکارهای این حوزه عنوان کرد و گفت: برخی از جرایم در کهگیلویه و بویراحمد را با آگاهی دادن به مردم می توان تا حد قابل ملاحظه ای کاهش داد.  

وی انحراف را زمینه ساز وقوع جرم دانست و بیان کرد: رسانه ها با ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه می توانند وقوع جرم را به طور چشمگیری کاهش دهند.  

فرمانده ارشد انتظامی استان گفت: با توسعه زیرساخت های امنیتی می توان نقش موثری در برقراری امنیت جامعه ایفا کرد.  

انصاری امانتداری را از ویژگی های اصلی اصحاب رسانه دانست و افزود: تغییر در مطالب به طوری که باعث از بین رفتن اصل موضوع و برداشت های متفاوتی را موجب شود خلاف امانتداری است.  

وی افزود: شرط اصلی امانتداری رعایت عدالت و انصاف است و تا زمانی که رسانه ها با این نگاه و تفکر به فعالیت خود ادامه دهند مشکلی به وجود نخواهد آمد.  

کد خبر 4114607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha