۲۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۵:۰۶

مدیرکل بهزیستی استان سمنان:

۱۵۰۰ نابینا در استان سمنان وجود دارد/ شناسایی ۱۴۰۰۰ معلول

۱۵۰۰ نابینا در استان سمنان وجود دارد/ شناسایی ۱۴۰۰۰ معلول

دامغان - مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه ۱۴ هزار نفر معلول در استان شناسایی‌شده‌اند، گفت: از این تعداد یک هزار و ۵۰۰ نفر را افراد نابینا تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا ایزد پور ظهر یکشنبه در همایش استانی عصای سفید که به میزبانی سالن طوبای دامغان برگزار شد، ضمن بیان اینکه از یک هزار و ۵۰۰ نابینای استان سمنان، ۶۰۰ نفر نابینایی شدید و خیلی شدید دارند، تأکید کرد: در سطح استان ۳۰۰ مرکز توان‌بخشی و نگهداری از معلولان وجود دارد که در طول سال به این قشر خدمات می‌دهند.

وی بابیان اینکه طبق تفاهم‌نامه منعقدشده بین بهزیستی و ناجا، برابر دستورالعمل ابلاغی، رانندگانی که به نابینایان توجه نکنند، جریمه سنگین می‌شوند، افزود: عصای سپید، پرچم و نماد این افراد است و مردم باید به این مهم توجه کنند.

۱۵۲ نوع خدمت به معلولان ارائه می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه این سازمان، ۱۵۲ نوع خدمت را به جامعه هدف معلولان ارائه می‌دهد، ابراز کرد: این نوع خدمات در آینده نزدیک به ۲۰۰ نوع ارتقا می‌یابند.

ایزد پور اعتبار امسال اداره کل بهزیستی استان سمنان در بخش اشتغال و معلولان را ۶۵ میلیارد ریال دانست و تأکید کرد: سال گذشته در سطح استان سمنان، برای ۳۳ نفر از مددجویان تحت پوشش شغل ایجادشد، همچنین یکی از اقدامات مهم این اداره کل احداث واحد مسکونی برای ۹۱ نفر از مددجویان تحت پوشش محسوب می‌شود.

وی افزود: ۳۷ میلیارد ریال کمک مردمی طی سال گذشته توسط مردم خیر و نیک‌اندیش از طریق مشارکت به‌صورت نقدی و غیر نقدی جمع‌آوری و توزیع‌شده است.

در این آیین از تعدادی نابینایان استان سمنان که در مسابقات فرهنگی، ورزشی و آموزشی حائز رتبه برتر شده بودند با اهداء لوح، تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 4114660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha