۲۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۵:۱۶

رئیس سازمان صنعت استان قزوین:

۴ میز تخصصی در استان قزوین راه اندازی می شود

۴ میز تخصصی در استان قزوین راه اندازی می شود

قزوین- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: با وجود ظرفیت های خوب صنعتی و تولیدی در استان، چهار میز تخصصی کشمش، شیشه، شوینده ها و سیم و کابل در قزوین راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی پرزحمت در اولین جلسه رسمی میز کشوری کشمش که در سالن کنفرانس سازمان صنعت قزوین برگزار شد اظهارداشت: به دلیل داشتن توانمدهای صنعتی و تولیدی مناسب پس از بررسی های کارشناسی از سوی مسئولان کشوری در راستای پیشبرد سیاست های وزارتخانه راه اندازی میزهای تخصصی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود:استان قزوین برای راه اندازی چهار میز تحصصی در استان ظرفیت خوبی دارد که تاکنون میزهای کشمش، شیشه، مواد شوینده و سیم و کابل قطعی و نهایی شده است.

پرزحمت تصریح کرد: هدف از راه اندازی میز کشمش ایجاد و تقویت اتحادیه ها، انجمنها و تشکلهای ملی و استانی تولیدی و صادراتی تخصصی در این بخش کاهش قیمت تمام شده کشمش و ایجاد ارزش افزوده ی بالا تبادل نظرمتخصصین، تولید کنندگان و صادرکنندگان کشمش، تحلیل وضعیت صادرات، عارضه یابی فرایندهای صادراتی و تدوین استراتژی صادراتی برای محصول کشمش بررسی و پیشنهاد سیاستهای حمایتی و مشوق های صادراتی مناسب برای تولید و صادرات کشمش است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یادآورشد: برقراری ارتباط موثر با وزارتخانه ها، موسسات و سازمان های مرتبط با فعالیت میز کشمش، بررسی مسائل و مشکلات مرتبط با بانکها(تسهیلات، اعتبارات، نقل و انتقالات ارز)، انجام تحقیقات بازار به منظور حفظ بازارهای موجود و شناسایی بازارهای جدید صادراتی، شناسایی نحوه عملکرد رقبا در بازارهای جهانی و ارائه توصیه های لازم برای بالا رفتن قدرت رقابت تولیدکنندگان و صادرکنندگان داخلی از دیگر اهداف و چشم اندازهای راه اندازی میز تخصصی کشمش در استان است.

پرزحمت گفت: با توجه به اهمیت صادرات غیرنفتی در کشور و تنوع مسائل و مشکلات موجود در فرآیند تولید و تجارت محصولات صادراتی کشور و به منظور ایجاد فضای مناسب برای تجارت از طریق هماهنگی و تبادل اطلاعات ما بین تشکل ها و نهادهای مرتبط در کشور میز کشوری کشمش تاسیس شده تا با رفع مشکلات و تسهیل امور در دستگاه های اجرایی کشور بتوان زمینه ارایه نقطه نظرات پیشنهادی و کارشناسی به نهادهای تصمیم گیرنده، را مهیا کرد.

پرزحمت اضافه کرد: میز کشوری کشمش با هدف شناسایی مشکلات کلان تجاری کشور در حوزه مسائل و موانع داخلی تولید و صادرات این محصول و حوزه بازارهای هدف و رفع موانع صادراتی نقش موثری دارد و می تواند در این زمینه کارساز باشد.

وی اظهارداشت: رفع مشکلات و تسهیل امور مربوط به صادرات کشور در بخش های بانک، بیمه، گمرک، حمل و نقل، قیمت تمام شده، موافقت نامه های دو جانبه، مسائل کنسولی، تعرفه های ترجیحی با محوریت سازمان صنعت معدن و تجارت استان قزوین به عنوان دبیر خانه اجرایی میزتخصصی کشمش پیش بینی شده است.

اهداف راه اندازی میز کشمش را عملیاتی می کنیم

پرزحمت تصریح کرد: امیدواریم با تشکیل میز کشمش با همکاری همه اعضا بتوانیم در رسیدن به اهداف تعریف شده از جمله بررسی چالش های فراروی تولید و صادرات کشمش کشور، بکار گیری فناوری های نوین در تولید و فرآوری کشمش به منظور صادرات پایدار و افزایش کمیت و کیفیت تولید کشمش در استان گام برداریم.

کد خبر 4114703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha