۲۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۶:۳۶

گزارش مهر از جلسه شورای شهر تبریز؛

ضرورت مناسب سازی معابر شهری برای نابینایان/ ایجاد فرصت های شغلی

ضرورت مناسب سازی معابر شهری برای نابینایان/ ایجاد فرصت های شغلی

تبریز - رئیس شورای اسلامی کلان شهر تبریز بر ضرورت مناسب سازی معابر شهری برای نابینایان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، طبق روال هفته های پیشین، هشتمین جلسه علنی شورای پنجم، ظهر امروز، یکشنبه، بیست و سوم مهر سال جاری، شروع شد و پیرو دستور جلسه مبتنی بر بررسی نامه فرمانداری شهرستان تبریز در خصوص تسرّی کاهش ۷۰ درصدی عوارض مسکونی به تجاری در روستاهای الحاقی، ارجاعی از کمیسیون برنامه و بودجه، بررسی نامه فرمانداری شهرستان تبریز در خصوص بند اول مصوبه دور چهارم شورای شهر تبریز مبنی بر اهدای ۱۶ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی تبریز جهت توسعه مرکز پیوند اعضا و تحقیقات سلول های بنیادین بیمارستان امام رضا (ع)، ارجاعی از کمیسیون برنامه و بودجه، تصمیم گیری در مورد مرکز پژوهش های شورا، بررسی مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه در مورد نحوه تشکیل کمیسیون های ماده ۱۰۰، بررسی و تصویب آیین نامه داخلی شورای اسلامی کلانشهر تبریز، مصوبه کمیته تدوین آیین نامه ها، چند لایحه، تصمیم گیری در خصوص بررسی اعمال تخفیف در تعرفه عوارض محلی، پردازش بندها و تبصره های عوارض محلی مرتبط با روستاهای الحاقی، تصمیم گیری در مورد کمک به راه اندازی و تجهیز مرکز پیوند دانشگاه علوم پزشکی و جابه جایی بودجه ۱۶ میلیارد تومانی برای این مرکز که با عدم استقبال اعضای این شورا مواجه شد، تا ظهر امروز در صحن علنی این شورا برگزار شد.

ایجاد فرصت های شغلی جدید جزو وظایف شورا نیست

شکور اکبر نژاد؛ رئیس شورای اسلامی کلان شهر تبریز در جلسه علنی امروز ضمن گرامیداشت، روز جهانی نابینایان (عصای سفید)، بر ضرورت مناسب سازی فضاهای عمومی جهت استفاده نابینایان و معلولین تأکید کرد و گفت: این امر مهم باید مد نظر شهرداری تبریز و سایر دستگاه‌های اجرایی شهر باشد.

وی در ادامه با تکیه بر نامگذاری ۱۶ اکتبر با عنوان روز جهانی غذا و بیان اینکه حفظ سلامت و امنیت فرآورده های غذایی در جامعه، امری بسیار مهم است، اظهار داشت: در این راستا، سه تن از اساتید برجسته دانشگاه شهید مدنی تبریز اعلام آمادگی کرده اند تا بدون دریافت حق الزحمه بر روی سلامت مواد غذایی پژوهشی انجام دهند و جا دارد، از این اساتید حمایت شود.

سپس با تکیه بر دیگر مناسبت های هفته ای، ادامه داد: ۲۵ مهر نیز، از سوی سازمان ملل به عنوان روز جهانی ریشه کنی فقر نامگذاری شده است و جا دارد، ضمن توجه افکار عمومی جهان به این معضل، گام های موثرتری در جهت ریشه کنی آن برداشته شود.

رئیس این شورا با تأکید بر ایجاد فرصت های شغلی مناسب و متناسب با توانایی افراد، توجه به این امور را راهکاری برای مقابله با فقر و ریشه کنی آن دانست و گفت: ایجاد فرصت های شغلی جدید جزو وظایف شورا نیست و در این خصوص، دولت باید اقدامات جدی  انجام دهد.

لایحه کمک ۱۶ میلیارد تومانی شورا برای تکمیل مرکز پیوند دانشگاه علوم پزشکی رای نیاورد

بهشتی؛ عضو این شورا با بیان اینکه اولویت امروز شهر و پروژه اصلی ما، تکمیل مقبره الشعرا و تبریز ۲۰۱۸ است، اظهار داشت: چرا باید ما برای دستگاه های دولتی پول بدهیم، اگر واقعا این مبالغ مورد نیاز است، باید دانشگاه علوم پزشکی خود تأمین کننده کسر بودجه آن باشد، چون باید بپذیریم که شهرداری، خود کسری بودجه دارد و با مشکلات متعددی، دست و پنجه نرم می کند و نمی تواند به نهاد های دولتی کمک کند و بهتر است برای راه اندازی کامل و تجهیز این مرکز، افراد خیّر و خیریه های شهر اقدام کنند.

شهرام دبیری؛ دیگر عضو این شورا با بیان اینکه کمک به راه اندازی و تکمیل مرکز پیوند دانشگاه علوم پزشکی تبریز با نظر به نیاز بیماران پیوندی، برطرف سازی مشکلات بیماران و عدم مراجعه آنان به شیراز به تصویب رسیده بود، اظهار داشت: این مرکز توسط افراد خیّر راه اندازی شده، و مصوبه و کمک ما قرار بود به صورت غیر نقدی و از طریق جابه جایی بودجه ۱۶ میلیارد تومانی در داخل بودجه انجام شود تا با انجام این کار، کمکی برای بیماران پیوندی انجام دهیم.

شایان ذکر است با اینکه بررسی این موضوع، در دستور کار امروز شورای شهر قرار گرفت و دقایقی چند از زمان جلسه را به خود اختصاص داد، اما با این حال، هبه ۱۶ میلیاردی به دانشگاه علوم پزشکی تبریز جهت توسعه بخش اهدای پیوند اعضا و تحقیقات سلول های بنیادی به دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان امام رضا رأی نیاورد.

معامله مشهود برخی مدیران شهرداری با پیمانکاران

کریم صادق زاده؛ سخنگو و دبیر دوم این شورا با بیان اینکه معامله مشهود برخی مدیران شهرداری با پیمانکاران در حق کارگران و کارکنان اجحاف وارد می کند، اظهار داشت: بعضی از پیمانکاران در پرداخت حقوق، بیمه کارکنان و کارگران بی توجهی و قصور می کنند و باید این روش تغییر یابد.

فریدون بابایی اقدم؛ دیگر عضو این شورا نیز در مقام کنایه در خطاب به تقی پور اظهار داشت: اگر دفاع از حق مردم بی ادبی باشد من بی ادب ترین عضو شورای پنجم خواهم بود.

تقی پور؛ دیگر عضو این شورا نیز در پاسخ به اعتراض فریدون بابایی اقدم اظهار داشت: صدای بلند دلیل بر حقانیت نیست و برای اثبات سخن درست باید دلایل منطقی داشته باشیم.

شهرداری باید متولی پیشگیری و توسعه سلامت در شهر باشد

سعید نیکوخصلت؛ رئیس کمسیون توسعه پایدار و محیط زیست این شورا نیز با تأکید بر اینکه شهرداری باید متولی پیشگیری و توسعه سلامت در شهر باشد، اظهار داشت: با رقمی به مراتب کمتر از این می تواند ورزش، سلامتی، آموزش‌های بهداشتی و مباحث پیشگیری را در شهر نهادینه کند و بیماری‌های کبدی و دیابتی را کاهش دهد.

وی در این راستا ادامه داد: اجازه دهید سیاست‌های شهرداری را به سمت پیشگیری سوق دهیم و حوزه درمان را به متولی دولتی بسپاریم.

محرم محمدزاده؛ خزانه دار این شورا نیز اظهار داشت: جا دارد تخفیف ۷۰ درصد برای ساخت و ساز های روستاها به واحدهای صنعتی تعمیم داده نشود.

ضرورت افزایش تخفیف و تعیین تخفیف ۳۰ درصدی اخذ پروانه برای سه ماهه سوم

شهرام دبیری؛ دیگر عضو این شورا در بخش دیگر از جلسه امروز با بیان اینکه در حمایت از اشتغال زایی باید در ساخت و سازها؛ کارگاه های روستاهای الحاقی نیز شامل تخفیف شوند، اظهار داشت: در اخذ پروانه رکود فاحشی مشهود است و برای افزایش رغبت برای اخذ پروانه جا دارد افزایش تخفیف و تعیین تخفیف ۳۰ درصدی برای سه ماهه سوم اعمال شود.

شکور اکبرنژاد؛ رئیس شورای اسلامی شهر در حمایت از لایحه کمک ۱۶ میلیاردی شورا برای تکمیل مرکز پیوند، با تأکید بر اینکه این رقم می‌تواند با کمی کاهش، تصویب شود، اظهار داشت: این مصوبه افزون بر بیماران پیوندی استان مان می تواند به بیماران سایر شهرهای کشور که با مصائب درمان دست وپنجه نرم می‌کنند، کمک شایانی کند.

وی در همین راستا ادامه داد:ممکن است دولت برای برطرف سازی این نیاز درمانی کمک‌هایی کند، اما با توجه به محدودیت‌های مالی دولت، این امر سال‌ها به طول خواهد کشید.

کد خبر 4114807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha