۲۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۸:۲۸

استاندار خراسان رضوی خبر داد:

وجود۱۲هزار نابیناو کم بینادر خراسان رضوی

وجود۱۲هزار نابیناو کم بینادر خراسان رضوی

مشهد- استاندار خراسان رضوی گفت: تعداد ۱۲ هزار نابینا و کم بینا در خراسان رضوی زندگی می کنند که از مشکلاتی مانند نبود اشتغال و استقلال مالی رنج می برند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رشیدیان ظهر یکشنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی 'عصای سفید' که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد: تعداد ۱۲ هزار نابینا و کم بینا در خراسان رضوی زندگی می کنند که از مشکلاتی مانند نبود اشتغال و استقلال مالی رنج می برند. 

وی افزود:برای اشتغال نابینایان از طرح های اشتغالزای آن ها حمایت خواهیم کرد و دولت درنظر دارد باتوجه به شرایط رکود از طریق بخش خصوصی فرصت های شغلی ایجاد کند. 

رشیدیان بیان کرد: نابینایان در زمینه ازداوج و تشکیل خانواده با مشکل مواجه هستند که این مهم در حوزه اجتماعی استانداری مورد بررسی و پیگیری لازم قرار می گیرد تا این مشکلات نابینایان ساماندهی شود. 

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: این افراد در حوزه ورزش نیز با مشکلاتی روبرو هستند که مدیران این حوزه باید  فضاهای ورزشی برای فعالیت های ورزشی نابینایان و کم بینایان فراهم کنند. در خراسان رضوی فضاهای ورزشی متناسب با جمعیت استان به اندازه کافی وجود ندارد اما فضاهای ورزشی موجود نیز به نحو مطلوب و برنامه ریزی شده مورد استفاده عموم قرار نمی گیرد. 

وی با اشاره به عدم مکان های مناسب برای استفاده از این قشر ادامه داد: عدم مناسب سازی محیط های شهری و اداری برای معلولان، کم بینایان و نابینایان در شهرهای خراسان رضوی وجود دارد و این ضعف از سالهای گذشته در پی ساخت و سازهای بیشمار و فاقد زیرساخت مناسب برای معلولان انباشته شده است. 

رشیدیان با اشاره به درخواست جامعه نابینایان مبنی بر انتصاب یک نماینده ویژه از سوی آن ها برای ارتباط مستقیم با مدیریت ارشد خراسان رضوی گفت: نیازی به انتخاب یک شخص خاص نیست بلکه تمام تشکل های فعال در این حوزه و نابینایان و افراد کم بینای صاحب نظر می توانند به عنوان نماینده مشکلات این جامعه را به استانداری اعلام کنند.

کد خبر 4114870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha