۲۴ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۰۶

دبیر ستاد عالی کانون مساجد کشور:

صحیفه سجادیه در مدارس تدریس شود

صحیفه سجادیه در مدارس تدریس شود

بندرعباس - دبیر ستاد عالی کانون مساجد کشور با تاکید بر اینکه صحیفه سجادیه از کتابخانه ها به خانه ها راه پیدا کند، گفت: صحیفه سجادیه در مدارس تدریس شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی پیش ازظهر دوشنبه در هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با خیر مقدم به مهمانان داخلی و خارجی و تسلیت شهادت امام سجاد (ع) گفت: صحیفه سجادیه باید از کتابخانه ها به خانه ها و زندگی مردم راه پیدا کند این کتاب ارزشمند باید در مدارس تدریس شود.

ارباب سلیمانی ادامه داد: صحیفه سجادیه گنجینه باارزشی است که تا کنون برای ثواب می خواندیم، باید زوایای مختلف زندگی امام سجاد را بازخوانی کنیم. این کتاب ارزشمند باید به عنوان اخت القرآن مورد عنایت جامعه قرآنی قرار گیرد و مردم را با این مجموعه و نکات ظریف آشنا کرد.

دبیر ستاد عالی کانون مساجد کشور ابراز داشت: امام سجاد (ع) در پایان عمر باارزش خود از میان غلامان ۱۷۰ نفر شخصیت علمی برای ترویج معارف اهل بیت تربیت کرد که در زمان امام صادق (ع) این تعداد به چهار هزار نفر رسید.

ارباب سلیمانی عنوان کرد: پایه و اصل این کار از چند سال پیش در ذهن دوستداران اهل بیت (ع) شکل گرفت که در ایران اسلامی که شیعه و سنی با مسالمت در کنار هم زندگی می کنند فرهنگ قرآن و عترت را به عنوان محور همدلی تقویت کنیم و در این زمینه هر استان به یکی از ائمه اطهار توصل پیدا کرده و این حرکت معنادار ادامه یابد.

وی با اشاره به اینکه به آغاز این حرکت با برگزاری کنگره پیامبر (ص) در استان کرمان اشاره کرد و افزود: استانهای دیگر هم به احترام ائمه خدا در این زمینه اقدام کردند، یکی از آنها خراسان رضوی با جشنواره امام رضا (ع) است؛ استان هرمزگان به احترام امام سجاد (ع) قیام کرد و حرکت فرهنگی معناداری را رقم زد و امروز نیز شاهد هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) هستیم که نماد وحدت بین شیعه و سنی است.

وی گفت: همیشه این سوال پرسیده می شد که چرا به این موضوعات به طور جدی پرداخته می شود علت این است که توصیه قرآنی است قرآن خط مش زندگی امروز و فردای ما را مشخص می کند.

دبیر ستاد عالی کانون مساجد کشور بیان داشت: در اسلام الگوهای فراوانی وجود دارد که هر کدام بخشی از جامعه را متوجه می کند و با خدا آشنا می کند.

ارباب سلیمانی با بیان اینکه باید از حرکت های متعالی امام سجاد(ع) نظیر کمک به نیازمندان و آزادی زندانیان (بردگان) الهام بگیریم، عنوان کرد: کنگره بین المللی امام سجاد (ع) در این زمینه گام های موثری برداشته است.

وی بر بهره گیری از ظرفیت های مساجد برای کمک به مردم مظلوم یمن و میانمار تاکید کرد و گفت: امام سجاد (ع) در حالی امامت خود را آغاز کرد که فرمودند ۲۰ نفر یار همدل و محب در مدینه ندارم اما ۱۷۰ شخصیت علمی که از بردگان بودند را تربیت نمود که ابوحمزه ثمالی یکی از آنهاست.

مشاور وزیر ارشاد با اذعان به اینکه امام سجاد (ع) نهضت علمی برای ترویج معارف اسلامی را آغاز کرد، افزود: صحیفه سجادیه گنجینه گران‌سنگی است ولی گاهی فکر می کنیم که کتابی برای دعاست درحالی که صحیفه باید در ابعاد مختلف زندگی ما ساری و جاری باشد.

وی با اشاره به اینکه امام سجاد (ع) صحیفه را بیان و امام باقر (ع) آن را می نوشتند، بیان کرد: امضای دو امام شهید پای دعاهای صحیفه است.

ارباب سلیمانی تصریح کرد: اگر صحیفه سجادیه مورد توجه قرار گیرد جامعه را متحول می کند و کنگره نیز قدمی در راستای آشنایی جامعه با معارف امام سجاد(ع) است.

کد خبر 4115391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha