۲۴ مهر ۱۳۹۶، ۱۶:۳۶

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس:

مدیریت شهری اراک مصوبه۱۰ساله ایجاد هزارهکتارفضای سبز رااجرایی کند

مدیریت شهری اراک مصوبه۱۰ساله ایجاد هزارهکتارفضای سبز رااجرایی کند

اراک- نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: به منظور حل بخشی از مشکل آلودگی هوای شهر اراک، شهرداری بایستی مصوبه ۱۰ساله ایجاد یک هزار هکتار فضای سبز را که بر زمین مانده، اجرایی کند.

علی اکبر کریمی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به اهمیت فضای سبز در بهبود شرایط محیطی شهر و ایجاد فضای پرنشاط برای زندگی شهروندان در محیط شهری، این مهم از اقداماتی است که باید در اراک بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: بخشی از اقداماتی که برای مشارکت در کاهش آلودگی هوا توسط شهرداری ها انجام می شود در طرح جامع کاهش آلودگی اراک برای شهرداری پیش بینی شده که ساماندهی ترافیک شهری، توسعه وسایل نقلیه عمومی و همچنین توسعه فضای سبز از آن جمله است.

کریمی بیان کرد: کاشت انواع گونه های گیاهی و درختان متناسب با اقلیم شهر اراک که یک اقلیم سرد است، می تواند اقدام مطلوبی در راستای پایداری فضای سبز شهری باشد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اجرای مصوبه ایجاد یک هزار هکتار فضای سبز در شهر اراک که ده سال پیش در خلال طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک به تصویب رسیده، یکی از ضرورت های این شهر است که با گذشت ده سال متاسفانه بر زمین مانده است.

وی خاطرنشان ساخت: مدیریت شهری جدید اراک و شورای پنجم این شهر بایستی تسریع در روند ایجاد فضای سبز شهر اراک را در دستور کار قرار دهند، چراکه سهم به سزایی در کنترل و کاهش معضل آلودگی هوای این شهر دارد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علاوه بر ضرورت ایجاد فضای سبز در محیط شهری اراک و اطراف آن، باید برنامه اصولی برای حفظ فضای سبز موجود در برخی مناطق از جمله سنجان و... صورت پذیرد چراکه ایجاد فضای سبز جدید هزینه های زیادی به دنبال دارد که باید با حفظ پوشش موجود از این هزینه ها جلوگیری شود.

گفتنی است براساس طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک که در سال ۱۳۸۶ در جلسه هیات وزیران وقت به تصویب رسیده، منابع طبیعی استان مرکزی و شهرداری اراک بایستی برای افزایش یک هزار هکتاری فضای سبز این شهر اقدام کنند.

کد خبر 4115815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha