۲۴ مهر ۱۳۹۶، ۱۶:۴۲

مسجد جامعی با حمایت از راهپیمایی روز اربعین تاکید کرد:

ضرورت آسیب شناسی برخی حرکات و برنامه های روز اربعین

ضرورت آسیب شناسی برخی حرکات و برنامه های روز اربعین

عضو شورای اسلامی شهر تهران با حمایت از راهپیمایی در روز اربعین بر ضرورت آسیب شناسی برخی از اقدامات در خدمات رسانی به زائران توسط نهادها و ارگان ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مسجد جامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در نشست ستاد هماهنگی مراسم اربعین حسینی که به ریاست محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و با حضور رئیس شورای شهر تهران و رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری و مسئولین شهرداری تهران در شورای شهر تهران برگزار شد از راهپیمایی در روز اربعین حمایت کرد و گفت: من از گذشته راهپیمایی روز اربعین را انجام می دادم و از این موضوع حمایت کرده و می کنم.

وی با اشاره به علاقه مندی همه شرکت کنندگان در این راهپیمایی و ارائه خدمات به زائران گفت: متاسفانه گاهی اوقات به دلیل موضوعات هیجانی اقداماتی صورت می گیرد که نیاز به آسیب شناسی دارد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: شهرداری تهران باید به گونه ای در این مراسم برنامه ریزی کند که محور خدمات مردم باشند و بیشتر این خدمات توسط مردم انجام شود.

مسجدجامعی اظهار داشت: مردم در این مراسم دارای حس مشارکت هستند و از ارائه خدمت به زائرین کربلای معلا لذت برده و آن را مقدس می شمارند و باید برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که این حس تقویت شده و کارها توسط خود مردم انجام شود.

وی افزود: امروز این نگرانی وجود دارد که در خدمت رسانی به زائران دچار کمی زدگی شویم و از ماهیت این اقدام ارزشی دینی فاصله بگیریم.
عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: حال و هوایی که در این مراسم وجود دارد با فضایی که در یک پیاده روی معمولی که در نهایت قرار است جایزه ای داده شود کاملا متفاوت بوده و باید این حس انسانی مورد توجه جدی در انجام کارها قرار گیرد.

مسجد جامعی در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت توجه به میزبان و حفظ اموال و شرایط میزبان تاکید کرد و گفت: در اینگونه مراسم ها نباید رفتاری از خود نشان دهیم که میزبان از کار خود پشیمان شود و ضرورت دارد که توجه جدی به حفظ اموال و شرایط میزبان داشته باشیم.

وی تاکید کرد: باید برنامه ریزی ها به گونه ای انجام گیرد که نیروهای ایرانی در ذیل برنامه ریزی و خدمات مسئولین عراقی خدمات خود را به زائران ارائه دهند تا آنها بتوانند به خوبی مدیریت لازم را انجام دهند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به مسئولیت واگذار شده شهرداری تهران در مراسم روز اربعین گفت: مسئولیت شهرداری عمدتا مبتنی بر خدمات شهری است و از همین روی باید به بحث سرویس های بهداشتی توجه ویژه شود.

مسجد جامعی ادامه داد: دیگر موضوع مهم بحث دسترسی به آب آشامیدنی و آب مصرفی است و همچنین باید دسترسی به دارو و اقلام درمانی در چنین مراسم عظیمی تسریع شود.

وی با اشاره به بازدید خود از درمانگاهی در مراسم روز اربعین گفت: آنچه مشاهده شد وضعیت اسفناکی بود که باید برای اصلاح آن حتما اقدامات ضروری انجام گیرد.

عضو شورای شهر تهران به موضوع جمع آوری و ساماندهی پسماند اشاره کرد و پیشنهاد داد تا تجهیزات در اختیار عراق قرار گیرد و یا پسماند برای بازیافت به ایران انتقال داده شود.

مسجد جامعی همچنین به زمان اتمام راهپیمایی روز اربعین اشاره کرد و گفت: در زمان بازگشت دیگر حال و هوای زمان رفت وجود ندارد و شهرداری تهران باید برنامه ریزی های لازم برای این زمان را انجام دهد.
وی ادامه داد: موکب ها نیز در زمان اتمام مراسم وضعیتی فاجعه بار به خود می گیرد که برای این نیز باید برنامه ای اندیشیده شود.

وی تاکید کرد: در این زمان نه غذایی برای خوردن وجود دارد و نه امکاناتی برای بازگشت و زائران نیز دچار خستگی شده اند که پیشنهاد می شود شهرداری گروهی از امکانات و نفرات خود را برای این زمان به کار گیرد.

کد خبر 4115961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha