۲۵ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۵۲

استراتژی جدید اتحادیه اروپا برای افغانستان تصویب شد

استراتژی جدید اتحادیه اروپا برای افغانستان تصویب شد

استراتژی جدید اتحادیه اروپا برای افغانستان توسط وزرای خارجه ۲۸ کشور عضو این اتحادیه تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آوا، استراتژی جدید اتحادیه اروپا برای افغانستان در نشست وزرای خارجه این اتحادیه در لوکزامبورگ به تصویب رسید.

 بر اساس جزئیات، تقویت روند صلح، تامین ثبات و امنیت در منطقه، تحکیم دموکراسی، تنفیذ قانون، بهبود وضعیت حقوق بشر، بهبود دولتداری، رشد و تقویت زنان، حمایت از رشد اقتصادی و بشری و رسیدگی به مسئله مهاجرت از اولویت‌های استراتژی اتحادی اروپا برای افغانستان عنوان شده است.

 در این نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا با درک وضعیت حساس امنیتی و اقتصادی در افغانستان و اراده آشکار دولت این کشور برای ایجاد اصلاحات ضروری بر لزوم تجدید عطف و توجه جامعه جهانی بر افغانستان تاکید کردند.

 همچنین «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: مردم افغانستان مستحق صلح و رفاه هستند. اتحادیه اروپا در کنار افغانستانی ها ایستاده و به حمایت خود ادامه خواهد داد.

وی افزود: پیشرفت و ثبات در افغانستان تنها به سود مردم این کشور نبوده بلکه مزایایی را نصیب منطقه و جهان نیز می‌کند.

موگرینی به صورت ویژه به روند صلح افغانستان اشاره کرد و گفت: این روند باید از سوی دولت افغانستان رهبری شده و تحت مالکیت افغانستانی ها باشد.

وی تاکید کرد: حمایت فعال منطقه و جهان از این روند حیاتی است و مردم افغانستان در روند صلح خود می توانند بر روی حمایت اتحادیه اروپا حساب باز کنند.

 وزرای اتحادیه اروپا در پایان این نشست با انتشار بیانیه ای اعلام کردند که این اتحادیه با جامعه مدنی، دولت افغانستان و شرکای این کشور در راستای تامین صلح پایدار، تحکیم دموکراسی، توسعه متوازن و تامین عدالت اجتماعی در افغانستان همکاری خواهد کرد.

کد خبر 4116509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha