۲۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۲۲

آیا خودمان می‌توانیم شرکت ثبت کنیم؟

آیا خودمان می‌توانیم شرکت ثبت کنیم؟

در هر کشوری تاسیس و ثبت شرکت در زمینه‌های مختلف، با شرایط و مقررات انبوه همراه است.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، ثبت شرکت در نگاه اول مبهم بوده و پرسش‌ها و چراهای بسیاری در اذهان شخص یا اشخاصِ مایل به تاسیس شرکت یا کسانی که قصد دارند فعالیت‌شان را به‌صورت شرکت ادامه دهند، به‌وجود می‌آورد.

اینکه چه میزان از تخصص، اراده، سرمایه مالی و انسانی می‌توان بهره گرفت؟ درصد موفقیت در صورت آغاز فعالیت به صورت شرکت و رشد و توسعه در حوزه فعالیت مورد نظر به چه میزان است؟ در ارجحیت قرار دادن اقدامات پیشگیرانه مقابلِ پدیده‌های محتمل دنیای تجارت، توجیه اقتصادی تاسیس و موانع قانونی ثبت آن؟ و یا اگر شرکتی ست که محصولی برای مشتری خرد ارائه می‌دهد، چگونه می‌توان به ضرورت سطح کیفی بالای آن محصول توجه نشان داد؟ - و البته پیش از آن برنامه‌ریزی، تشکیل و سازمان دهی واحد حسابداری و نیاز به همکاران و شرکایی برای شروع به کار و همیاری، و بسیاری موارد دیگر از پرسش‌های متدوال در این زمینه است.

اسامی چند مورد از شرکت‌های ثبتی معتبر در کشور جهت مشاوره رایگان در این زمینه در زیر آمده است:

ثبتیکال – اخذ وجه پس از انجام

ثبت نیک

فکر برتر

اما اگر از نگاه تحلیل چرایی آن گذر کرده باشیم و فرض را بر اطمینان خاطر یقیینی و کسب توجیه اقتصادی منطقی، بازدهی در بازه زمانی مشخص، تسهیلات امکان پذیر و قطعی و بهره بردن از امتیازات مختلف تاسیس شرکت در آن حوزه کاری و محاسبهدقیق شخص بگذاریم؛ به مرحله ثبت شرکت در مجاری قانونی می‌رسیم. برای ثبت شرکت مسیر قانونی روشنی وجود دارد که سهل و ممتنع بهترین توصیف برای آن است:

با وجود صراحت و روشنی، نیاز به آگاهی دقیق و خالی از خطا نسبت به قوانین و مقررات اداره ی ثبت شرکت‌ها، فراز فرود های دیگر مفاد قانونی در قوانین معمول حاکم بر کشور و درک صحیح از اجبارات قوانین تجارت دارد؛ پس کمابیش، شخصا نیز با مشورت و راهنمایی‌های اولیه، تهیه مدارک و مستندات مورد نیاز، اطلاعات سجلی، هویتی و مدارک خواسته شده در سایت اداره ثبت شرکت‌ها،   می‌توان شرکت مورد نظر خود را در جریان و روال اداری به خانه نهایی رساند و آن را ثبت کرد.

از طرفی با اجرایی شدن سامانه جامع ثبت شرکت‌ها و موسسـات غیرتجـاری، تمامی مراجعـات اربـاب رجوع به صورت اینترنتی، غیـر حضوری؛ از طریق سامانه اینترنتی مانند http://irsherkat.ssaa.ir انجام شده و تمامی اطلاعات مربوط به چگونگی تنظیم درخواست‌ها و مدارک مورد لـزوم، شیوه نامه‌های اجراییثبت شرکت‌ها، بخشـنامه‌هـا و اطلاع رسانی‌های آتی را می‌توان از طریـق منـوی خـدمات الکترونیکـی سامانه بالا در صورت رعایت موارد ذیل رصـد و پیگیـری کرد:

درج نام شرکت در فرم نام و شخص حقوقی و واریز هزینه‌ی بابت تعیین نام به بانک و انتخاب شش نام‌ که مطابق با فرهنگ داخلی و فاقد سابقه‌ بوده باشد و دریافت تاییدیه آن در موعد تعیین ‌شده - بعد از مشخص کردن نام شرکا، سمت، سهام و بقیه پیش فرضها، بارگذاری اساسنامه و شرکت‌نامه برابر اصل شده - پس از انجام این مراحل باید منتظر باشید تا اداره ثبت شرکت‌ها از شما بخواهد مدارک را برای آنها ارسال کنید - متن صورتجلسه فیزیکی ارسالی و ارسالی به سامانه مطابقت داشته باشد، در غیر این صورت باعث رد پذیرش می‌شود (و در آن نکات زیر درج شود: ‌زمان تشکیل جلسه، ‌تصریح به این که اظهارنامه، اساسنامه و شرکت‌نامه به تصویب و امضای تمامی شرکا رسیده است، تعیین اعضای هیات مدیره و مدت مدیریت آنها، تعیینِ دارندگانِ حق امضای اسناد الزام آور، تصریح به این که اعضای مدیر با امضای صورتجلسه‌ مذکور ‌قبول سِمت می‌کند) - برای کلیه صورتجلسات ارسالی می‌بایست پذیرش و ثبت اینترنتی صورت گرفته باشد، در غیر این صورت مدارک عودت می‌خورد - از آن جا که اظهارنامه ثبت شرکت جز اوراق بهادار بوده و باید از اداره‌ ثبت شرکت‌ها تهیه شود؛ پس برای دریافت آن باید تقاضانامهای مبنی بر قصد تاسیس شرکت تنظیم شود - ازعناوین ترکیبی توامان برای عنوان صورتجلسه که باعث رد پذیرش اولیه می‌شود، استفاده نکنید، مانند: مجمع فوق‌العاده و هیاتمدیره. قدم آخر، تائید تمام مدارک و اخذ شماره ثبت شرکت است و می‌بایست ثبت شدن شرکت را در روزنامه رسمی آگهی کنید.

اما در صورت تمایل به عدم پیگیری شخصی و سهولت در انجام درست، به موقع و بی‌دردسر اقدامات گوناگون قانونی و سپردن آن به شرکت‌های ثبت شرکت در تهران، از معتبرترین و باسابقه‌ترین و کاراترین وکلا و حقوق‌دانان در خصوص ثبت شرکت و دیگر امور زمینه‌ای ثبتی، استفاده کنید...

کد خبر 4117434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha