۲۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۸:۲۱

پروژه های اثر بخش و تاثیر گذار در اولویت برنامه های شهرداری تهران

پروژه های اثر بخش و تاثیر گذار در اولویت برنامه های شهرداری تهران

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران در جلسه نظارت ستادی شهرداری منطقه ۳ بر تکمیل و بهره برداری از پروژه های اثر بخش و تاثیر گذار در راستای حل مشکلات شهروندان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن رباطی در این جلسه که شهردار منطقه ۳ ، معاونین و مدیران این منطقه حضور داشتند با اشاره به عملکرد مطلوب شهردار این منطقه در جذب مشارکت های مردمی در کارنامه ی خود در سایر مناطق شهر تهران اظهار داشت: علاوه بر درآمد زایی ،موضوعاتی چون کاهش هزینه های غیر ضروری ، جذب مشارکت های مردمی و بهره برداری از پروژه های اثر بخش  و تاثیرگذار همچون تونل آرش – اسفندیار در نیمه دوم سال جاری برای جلب رضایت شهروندان در اولویت قرار دارد.

رباطی با اشاره به ویژگی منطقه ۳ از نظر برخورداری اقتصادی و سطح بالای سواد شهروندان و وجود سفارتخانه های متعدد و همچنین وجود باغات از گذشته در این منطقه اظهار داشت : همانطور که شهر تهران برای سایر شهرها می تواند الگو باشد منطقه ۳ نیز می تواند با استفاده ی بهینه از مشارکت مردم در بین مناطق دیگر شاخص و اثر بخش باشد.

وی با اشاره به سیاست های شهردار تهران از جهت نگاه برنامه ای ابراز امیدواری کرد با استفاده از حداکثر ظرفیت نیروها و تشریک مساعی بتوانیم آرامش،آسایش ، زیبایی و پاکیزگی را برای شهر به ارمغان بیاوریم.

مصطفی سلیمی شهردار این منطقه نیز به ارائه ی گزارشی از ویژگی ها و وضعیت پروژه ها  ، بودجه و اعتبارات ، چالش ها و مشکلات این منطقه پرداخت و تصریح کرد: منطقه ۳ تهران با ۱۲ محله و ۶ ناحیه در شمال شرقی تهران واقع شده است و از نظر سطح سواد ،  برخورداری اقتصادی و سرانه ی فضای سبز از مناطق شاخص تهران محسوب می شود و وجود سفارتخانه های متعدد در این منطقه آن را تبدیل به منطقه ای دیپلماتیک کرده است .

سلیمی احداث دوربرگردان مدرس ،بهره برداری از مجموعه ی فرهنگی قاضی الصابر ،کمک به ساخت و توسعه ی مسجد الزهرا (س) ،احداث و تجهیز ساختمان ناحیه ۵ ، کمک به ساخت مسجد جامع قلهک و بهره برداری از مجموعه ی فرهنگی آبشار را از جمله پروژه های در دست اجرای این منطقه عنوان کرد.

وی پارک حاشیه ای متراکم خودروها ، ترافیک خصوصا در ساعات اوج تردد ، معضل انسداد در برخی تقاطع های زمان دار ، بالا بودن سطح آبهای زیر زمینی ،ورود فاضلاب شهری به داخل کانال های سرپوشیده ، جانوران موذی  و جلوگیری ساخت وسازهای غیر مجاز به ویژه در محدوده ی ده ونک را از جمله چالش های اصلی در این منطقه عنوان کرد.

شهردار منطقه ۳ با اشاره به تجربیات خود در زمان تصدی مدیریت سایر مناطق و جذب مشارکت های مردمی برای اجرای پروژه های بزرگ و فرامنطقه ای ابراز امیدواری کرد با جذب پتانسیل ها و سرمایه های مردمی و تحقق مطالبات بتوانیم شاهد تغییر و تحول در چهره ی منطقه باشیم.

وی در ادامه همچنین برنامه های پیشهنادی و جبرانی برای تحقق درآمدهای مصوب تا پایان سال و کاهش هزینه ها را تشریح کرد.

در این جلسه گزارش عملکرد منطقه ۳ در زمینه شاخصه هایی همچون خدمات شهری ،حمل و نقل و ترافیک ،نگهداشت شهر ،پروژه های عمرانی و... ارائه و مورد بررسی قرار گرفت .

کد خبر 4118340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha