۲۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۳۴

مدیر حوزه علمیه قم در تبریز:

روحانی عصر انزوا باید با روحانی عصر انقلاب تفاوت داشته باشد

روحانی عصر انزوا باید با روحانی عصر انقلاب تفاوت داشته باشد

تبریز - مدیر حوزه علمیه قم تاکید کرد: روحانی عصر انزوا باید با روحانی عصر انقلاب تفاوت داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علیرضا اعرافی صبح امروز در هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد که در مصلی اعظم امام خمینی (ره) تبریز درحال برگزاری است، گفت: روحانیت انقلابی به تعبیر رهبر معظم باید با روحانیت عصر انزوا تفاوت‌هایی داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین باید نگرش و برنامه‌ای کلی در پیشبرد اهداف خود داشته باشیم همانطور که هدف و نگاه امام فراتر از مبارزه با یک رژیم بود. همانطور که عاشورا تنها یک زمانه و عصر را هدف نگرفته بود بلکه در پی تغییر یک حکومت انحرافی حرکت کرد.

آیت‌الله اعرافی خاطرنشان کرد: حوزه آنگاه می‌تواند از فکر مردم صیانت کند و فرهنگ دینی را در جهان نهادینه کند که به شناخت معادلات معرفتی امروز و برای تغییر آن آمادگی داشته باشد.

وی همچنین در ادامه با بین اینکه باید میدان مواجهه با دشمنان را بشناسیم، اعلام کرد: اگر درگیر میدان‌های ناچیر شویم، از میدان اصلی بیرون خواهیم رفت.

رئیس حوزه‌های علمیه قم بیان کرد: میدان اصلی ما این است که امروز یک تمدن مادی و غیرالهی بر جهان حاکم است و باید از بین برود. هنوز فلسفه غربی و سبک‌های زندگی غربی در دانشگاه‌ها و مراکز فرنگی جامعه بشری حاکم است.

وی در ادامه افزود: مهم‌ترین کار ما این است که میدان مواجهه را بشناسیم. غرب‌شناسی عاقلانه از ضرورت‌های امروز روحانیت است.

وی در ادامه سخنان خود اعلام کرد: حوزه‌ای می‌تواند امروز نقش‌آفرین باشد که نظام او عظیم و کاملا درست باشد. مگر می‌توانیم در حوزه تفکر عقلی قدیمی باشیم و به‌روز نشویم؟ مگر می‌شود در حوزه علمیه قم در برابر افکار جدید غایب باشیم و پاسخگوی دنیای جدید نباشیم؟

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما در میان تجددزدگی و سیاست‌گریزی راه دقیق علمی و اسلامی را باید پیدا کنیم. نباید از فرصت‌های امروز غافل شویم. همه عالم امروز به نهاد انقلاب‌ساز روحانیت باور دارند.

مدیر حوزه علمیه قم در پایان سخنان با بیان اینکه متوجه شدن حوزه‌های علمیه به آسیب‌های اجتماعی از مسائل اولویت‌دار است، از ارتقا کمی و کیفی حوزه‌ علمیه قم خبر داد.

کد خبر 4118809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha