در نامه ای خطاب به قانونگذاران استرالیا؛

کره شمالی در مورد خطرات ناشی از «خطای بزرگ محاسباتی» هشدار داد

کره شمالی در مورد خطرات ناشی از «خطای بزرگ محاسباتی» هشدار داد

دولت کره شمالی در نامه ای خطاب به اعضای پارلمان استرالیا هشدار داد که این کشور یک قدرت هسته ای است و از تهدیدات دونالد ترامپ ترسی نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دولت کره شمالی با ارسال نامه ای سرگشاده خطاب به اعضای پارلمان استرالیا هشدار داد که این کشور یک قدرت هسته ای است و از تهدیدات رئیس جمهور آمریکا به نابودی کامل این کشور ترسی ندارد.

در این نامه که رونوشت آن روز جمعه در روزنامه محلی «سیدنی مورنینگ هرالد» انتشار یافت و وزارت امور خارجه استرالیا نیز صحت آن را تأیید کرد، آمده است: «چنانچه دونالد ترامپ تصور می کند با تهدید به جنگ اتمی، جمهوری دموکراتیک خلق کره- این قدرت هسته ای- را به زانو در خواهد آورد، مرتکب یک خطای بزرگ محاسباتی شده است».

در بخشی دیگر از این نامه آمده است: «ترامپ تهدید کرد که جمهوری دموکراتیک خلق کره را بطور کامل ویران خواهد کرد... این اقدامی بی نهایت تهدید آمیز برای نابودی کامل سراسر جهان است».

در این نامه «از کشورهای علاقمند به استقلال، صلح و عدالت» خواسته شده است که وظایف خود را به انجام رسانده و «علیه اقدامات شنیع و بی پروایانه دولت ترامپ که سعی دارد جهان را به یک فاجعه هسته ای دهشتناک سوق دهد، هوشیار و گوش به زنگ باشند».

سخنگوی وزارت امور خارجه استرالیا به خبرگزاری رویترز گفت که گزارش روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد درست بوده و رونوشت این نامه به تاریخ ۲۸ سپتامبر موثق است.

این نامه با عنوان «نامه ای سرگشاده به پارلمان کشورهای مختلف» از سوی سفارتخانه کره شمالی در «جاکارتا» پایتخت اندونزی به سفارت استرالیا و سفارتخانه سایر کشورها در همان شهر ارسال شده است.

شایان ذکر است که در پی اجرای آزمایشهای متعدد موشکی و هسته ای توسط دولت کره شمالی و تبادل پیامهایی ستیزه جویانه میان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر این کشور، تنشها در شبه جزیره کره رو به افزایش است.

ترامپ ماه گذشته در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با «مرد موشکی» نامیدن رهبر کره شمالی، تهدید کرد که در صورت لزوم برای دفاع از آمریکا و متحدانش، کره شمالی را «بطور کامل ویران می سازد».

وزیر امور خارجه استرالیا در یک کنفرانس خبری در شهر سیدنی گفت که این نامه یک ارتباط «بی سابقه» است. «جولی بیشاپ» در خصوص این نامه گفت: «معمولاً این راهی برای انتشار پیامهای جهانی نیست. استراتژی جمعی برای تحمیل حداکثر فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی بر کره شمالی از طریق وضع تحریمها مؤثر بوده است. این واکنشی در برابر فشار است».

کد خبر 4119232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha