۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۳۵

مدیرعامل شرکت توانیر مطرح کرد؛

کنفرانس بین المللی برق فرصت هم نشینی صنعت و دانشگاه

کنفرانس بین المللی برق فرصت هم نشینی صنعت و دانشگاه

مدیرعامل توانیر گفت: سی و دومین کنفرانس بین المللی برق و نمایشگاه های جانبی میزبان هزار و ۹۷ مقاله با مشارکت بیش از دو هزار نویسنده داخلی و خارجی از بیش از ۳۰۰ سازمان مختلف است.

به گزارش خبرنگار مهر، آرش کردی در سی و دومین کنفرانس بین المللی برق و نمایشگاه جانبی با بیان اینکه این کنفرانس زمانی کارش را تنها با ۲۴ مقاله و حضور ۳۲ پژوهشگر آغاز کرد، گفت: اکنون این کنفرانس به یک گردهمایی بین المللی بزرگ با ابعادی ملی و منطقه ای تبدیل شده است که شاهد ارسال هزار و ۹۷ مقاله با مشارکت بیش از دو هزار نویسنده داخلی و خارجی از بیش از ۳۰۰ سازمان مختلف برای دبیرخانه سی و دومین کنفرانس بین المللی برق به خوبی نشان گر اهمیت، فراگیری و اثربخشی کنفرانس است که امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

وی ادامه داد: دبیران ۲۰ کمیته علمی و ۱۴۰ نفر از اعضای کمیته های علمی کنفرانس با صرف صدها نفر ساعت وقت مقالات را بررسی کرده و برای ۹۷۸ نفر از استادان و خبرگان صنعت به عنوان داوران این کنفرانس ارسال کرده اند که پس از دریافت نظر داوران و بررسی مجدد آنها در طی ده ها جلسه کمیته های علمی تعداد ۳۹۳ مقاله از ۱۴۰ دانشگاه و شرکت های مختلف پذیرفته شد. به این ترتیب ۱۹۸ مقاله پذیرفته شده از دانشگاه های داخل و خارج از کشور و ۱۹۵ مقاله از شرکت ها داشتیم. در این میان شرکت های برق منطقه ای، توزیع نیروی برق و نیروگاه ها به ترتیب ۴۶، ۶۵ و ۱۴ مقاله پذیرفته شده دارند.

به گفته کردی، در سه روز برگزاری این کنفرانس ۲۱۰ مقاله به صورت شفاهی و در پنج تالار به صورت همزمان و تعداد ۹۸ مقاله نیز به صورت پوستر ارائه می شود. مجموعه تمامی مقالات پذیرفته شده در وب سایت کنفرانس موجود است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه علاوه بر ارائه مقالات پذیرفته شده شرکت های داخلی و خارجی ۱۴ سمینار تخصصی به هدف معرفی فناوری های جدید در صنعت برق برگزار می کنند، گفت: در این میان برنامه ریزی های لازم برای برگزاری ۲۵ کارگاه آموزشی نیز انجام شده است. بنابراین می توان گفت امسال هم مانند دوره های گذشته کنفرانس فرصتی را برای هم نشینی صنعت و دانشگاه فراهم می کند.

کردی با طرح این موضوع که تحولات و مسائل و موضوعات جدید در صنعت برق در سطح بین المللی و داخلی کشور شتاب و سرعت زیادی را تجربه می کند، گفت: به عنوان نمونه پدیده گرد و خاک و ریزگردها که در سال گذشته در استان خوزستان به وجود آمد پدیده ویژه ای در موضوعات مرتبط با هماهنگی عایقی در ایزولاتورها بهره برداری، سرویس نگهداری، حفاظت و بسیاری از جنبه های دیگر فنی می تواند منشا تحقیقات باشد. از سوی دیگر پدیده رشد مصرف، تغییر آب و هوا و اقلیم و نقش آن در مصرف از جمله موارد دیگر برای تحقیق است.

کد خبر 4122266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha