۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۴۰

سرپرست وزارت نیرو مطرح کرد؛

حضور در بازار منطقه‌ای مشروط به حمایت دولت

حضور در بازار منطقه‌ای مشروط به حمایت دولت

سرپرست وزارت نیرو گفت: این وزارتخانه در دولت یازدهم بسته‌ای را به منظور مدیریت هزینه‌ها و منابع مالی تدوین کرد که باید در دولت دوازدهم اجرا شود که مقوله تعرفه یکی از موارد مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ستار محمودی در سی و دومین کنفرانس بین‌المللی برق و نمایشگاه جانبی با بیان اینکه اولین شرط شکل گیری هر صنعتی بازار آن است، گفت: برای صنعت برق بازار مناسبی وجود دارد و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد در ۱۰ سال آینده به افزایش ظرفیت ۵۰هزار مگاواتی برق نیاز داریم. از طرفی ظرفیت موردنیاز انرژی‌های نو که شامل انرژی خورشیدی و بادی می‌شود حدود ۷۵هزار مگاوات است که این نیاز نشان از لزوم سرمایه‌گذاری در این بخش دارد، بنابراین می‌توان گفت از نظر ظرفیتی مشکلی در حوزه صنعت برق وجود ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه از نظر ظرفیت‌سازی مشکلی در بخش برق نداریم، اما می‌توان گفت باید بازار مطلوبی برای بازسازی و بهسازی شبکه انتقال وجود داشته باشد که در این شرایط شاهد گره خوردن خیلی از بازارهای منطقه‌ای به بازار ایران هستیم.

این مقام مسئول از جمله بازارهایی که به حضور فعالان صنعت برق ایران نیاز دارند به بازار کشور سوریه و عراق اشاره کرد و گفت: بخش بهسازی، نوسازی و تعمیر و نگهداری شبکه انتقال برق عراق می‌تواند بازار مساعدی برای حضور ایران به ویژه بخش خصوصی باشد. این شرایط برای کشور سوریه که بخش زیادی از زیرساخت‌های آن در حوزه صنعت برق که شامل بخش نیروگاهی و شبکه انتقال می‌شود آسیب جدی دیده است می‌تواند بازار مناسبی برای ایران تلقی شود. از آنجایی که ایران ارتباط سیاسی مناسبی با این دو کشور دارد، بخش خصوصی مشروط به حمایت دولت (وزارت نیرو) می‌تواند در این مناطق حضور داشته و فعالیت کند، این در حالی است که وزارت نیرو کاملا آمادگی حمایت از شرکت‌های خصوصی برای انجام این امور را دارد.

به گفته سرپرست وزارت نیرو این وزارتخانه در دولت یازدهم بسته‌ای را به منظور مدیریت هزینه‌ها و منابع مالی تدوین کرد که باید در دولت دوازدهم اجرا شود که مقوله تعرفه یکی از موارد مطرح شده در این بسته است.

محمودی تشویق و ترغیب ساخت داخل را از جمله اولویت‌های این وزارتخانه عنوان کرد و ادامه داد: در صنعت برق نیازمند نسلی نو هستیم تا با استفاده از توانمندی‌های نرم‌افزاری خالق روش‌های جدیدی در این صنعت باشند.


 

کد خبر 4122357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha