محاکمه ۴ زندانی سیاسی بحرینی در دادگاه نظامی آل‌خلیفه

محاکمه ۴ زندانی سیاسی بحرینی در دادگاه نظامی آل‌خلیفه

اولین جلسه از محاکمه ۴ تَن از زندانیان سیاسی بحرینی در دادگاه نظامی آل خلیفه امروز دوشنبه بدون حضور وکلای این زندانیان، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اولین جلسه از محاکمه نظامی ۴ تَن از زندانیان سیاسی در بند آل خلیفه امروز دوشنبه بدون حضور وکلای این زندانیان، برگزار شد.

بر اساس این گزارش، سید فاضل السید عباس، سید علوی سید حسین الموسوی، محمد المتغوی ومحمد الشهابی چهار تن از دوازده زندانی سیاسی بحرین هستند که پس از ربوده شدن توسط نیروهای امنیتی و لباس شخصی های آل خلیفه سرنوشت آنان تا کنون مشخص نبوده و ناپدید گشته اند.

 این چهار تن که که از ساکنین منطقه الدراز محل سکونت آیت الله عیسی قاسم می باشند به ترتیب ۳۸۶، ۳۶۱ ، ۱۵۲ و ۱۵۱ روز است که ربوده شده اند و از تمامی حقوق خود از جمله ملاقات و ارتباط با خانواده و برخورداری از وکیل محرومند و مکان بازداشت آنان نیز نامشخص است. منابع آگاه بارها از شکنجه شدن این افراد تا حد مرگ گزارش داده اند.

در پی اصلاح قانون دادرسی بحرین توسط پادشاه این کشور حمد بن عیسی آل خلیفه در اریبهشت گذشته که مجوز محاکمه غیر نظامیان را به دادگاه نظامی اعطا کرد، دادستانی عمومی بحرین بدون هیچ گونه توضیح وبدون نشر هیچگونه اطلاعاتی پرونده این افراد را به دادستانی نظامی بحرین محول کرده است.

پس از سال ۲۰۱۱ که با اعلام شرایط اضطراری توسط پادشاه گروه ها و تعداد زیادی از شهروندان بحرینی به اتهام انقلاب و شورش بر علیه نظام در دادگاه نظامی محاکمه شدند، این برای اولین بار است که مجموعه ای از شهروندان غیر نظامی که در قضایایی سیاسی بازداشت شده اند در دادگاه نظامی بحرین محاکمه می گردند.

محمد التاجر از وکلای برجسته بحرین که وکالت دو نفر اول را بر عهده دارد امروز در مصاحبه ای با شبکه اللؤلؤة گفت در خصوص روند محاکمه آنان و جلسه تشکیل شده در صبح امروز هیچگونه اطلاعی نداشته است و تمامی تلاشها و درخواستهای مکرر او برای ملاقات با موکلینش و همچنین مدعی العموم نتیجه ای در پی نداشته است، دادستانی عمومی درخواستهای وی را بی پاسخ گذاشته و دادستانی نظامی نیز وعده داده بوده است تا پیش از آغاز روند محاکمه و تشکیل جلسات وی را مطلع سازد که امروز خلاف وعده نموده و این چهار تن بدون حضور وکلایشان در دادگاه حضور یافته اند.

کد خبر 4122753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha