۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۰۸

کنفرانس بین المللی رباتیک و مکاترونیک برگزار می‌شود

کنفرانس بین المللی رباتیک و مکاترونیک برگزار می‌شود

پنجمین کنفرانس بین المللی رباتیک و مکاترونیک در دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر از امروز دوم آبان ماه تا پنجشنبه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر حیدرعلی طالبی استاد دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خصوص پنجمین کنفرانس بین المللی رباتیک و مکاترونیک اظهار داشت: این کنفرانس از دوم تا چهارم ابان ماه دردانشکده مهندسی برق برگزار می شود.

وی با اشاره به محورهای این کنفرانس خاطر نشان کرد: ربات پرنده، ربات زیر دریایی، ربات های الهام گرفته از طبیعت، ربات های کابلی،  ربات های انسان نما، ربات توانبخشی مانند ربات های  پادار،  ربات میکرو، نانوربات ها، ربات چرخدار و سوشال رباتیک محورهای این کنفرانس هستند.

وی با بیان اینکه در حاشیه این کنفرانس، نمایشگاهی از ایده های دانشجویان در زمینه رباتیک در نمایشگاه دانشگاه برگزار می شود، خاطر نشان کرد: این نمایشگاه تحت عنوان «نمایشگاه  خلاقیت» برپا می شود که طرح های نوآروانه رباتیکی به نمایش گذاشته شود و در این میان مسابقه ای بین ایده ها برپا می شود.

طالبی با بیان اینکه کنفرانس بین المللی رباتیک و مکاترونیک میزبان مدعوین رومانیایی و عراقی است، خاطر نشان کرد: همچنین انجمن رباتیک، فرهنگستان علوم و اساتید دانشکده های برق رباتیک و مکانیک دانشگاههای سراسر کشور در این کنفرانس حضور دارند.

وی به با اشاره به هدف برگزاری چنین کنفرانس هایی گفت: هدف این است که کاربردهای رباتیک در کشور اشاعه پیدا کند تا بتواند در آینده منشا خدمات باشد.

کد خبر 4123235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha