مؤسسه «دموکراسی و حقوق بشر» خلیج فارس:

زندان‌های بحرین هرچه سریعتر مورد بازرسی صلیب سرخ قرار گیرند

زندان‌های بحرین هرچه سریعتر مورد بازرسی صلیب سرخ قرار گیرند

مؤسسه «دموکراسی و حقوق بشر» خلیج فارس با صدور بیانیه ای خواستار بازرسی فوری زندان های آل خلیفه توسط مأموران صلیب سرخ شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مؤسسه «دموکراسی و حقوق بشر» خلیج فارس با صدور بیانیه ای خواستار بازرسی فوری زندان های آل خلیفه توسط مأموران صلیب سرخ شد.

بر اساس این گزارش، این مؤسسه در بیانیه ای با تاکید بر اینکه زندانیان بحرین از کمترین حقوق خود محرومند، خواستار بازرسی فوری سازمان بین المللی صلیب سرخ از زندانیان و زندانهای بحرین شد.

این بیانیه که صبح امروز منتشر شد ادعاهای وزارت کشور بحرین مبنی بر برخورد انسانی با زندانیان در زندانها را نادرست خوانده و تاکید کرده است که زندانیان بحرینی در پنج زندان این کشور از کمترین حقوق خود مانند برخورداری از غذای کافی، ملاقات و تماس تلفنی، آموزش، رسیدگی بهداشتی و درمانی و حق پرداختن به امور دینی محرومند علاوه بر اینکه دائما در معرض برخورد غیر انسانی و نفرت پراکن مسئولین زندان هستند که بر خلاف موازین بین المللی ست.

در این بیانیه با اشاره به اینکه در زندانهای بحرین از ۲۱ شیوه شکنجه و آزار و اذیت برای در فشار قرار دادن بیشتر زندانیان استفاده می گردد آمده است مسئولین زندان مستمرا در روند درمان بیماران زندانی بی توجهی و کوتاهی می کنند.

در این بیانیه همچنین به یورش مسئولین امنیتی زندان به بند شخصیت های برجسته سیاسی معارض حکومت بحرین در تاریخ ۹ اکتبر و بازرسی اهانت آمیز وسایل آنان به مدت سه ساعت اشاره شده است.

کد خبر 4123571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha