۳ آبان ۱۳۹۶، ۲۳:۲۰

روایت آیت‌الله خاتمی از پیام‌های اربعین-۱

آداب زیارت اربعین/ با زائران اهل تسنن برخورد برادرانه شود

آداب زیارت اربعین/ با زائران اهل تسنن برخورد برادرانه شود

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن تشریح آداب زیارت اربعین، بر لزوم برخورد برادرانه با زائران اهل تسنن تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد خاتمی شامگاه چهارشنبه در سخنانی با اشاره به ویژگی های افرادی که برای زیارت امام حسین(ع) مشرف می شوند، اظهار کرد: براساس روایات از امام صادق (ع) زائران ائمه نیز باید همانند حجاج آداب زیارت را رعایت کنند.

وی با تأکید برضرورت رعایت این آداب از سوی زوار، افزود: برخورد شایسته با همسفران، گزیده و بجا صحبت کردن، زمزمه چند ذکر خاص در طول مسیر، آراسته و تمیز بودن لباس، داشتن خشوع و خضوع در هنگام عبادت، آلوده نکردن چشم به گناه و معصیت، کمک به نیازمندان برخی از این ویژگی ها است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در طول مسیر حرکت پیاده روی اربعین با برادران و خواهران اهل سنت نیز مواجه می شویم، گفت: داشتن برخورد انسانی و براساس آموزهای دینی و اخلاقی با این افراد بسیار مهم و بر آن تأکید شده است.

وی با اشاره به اینکه نباید تصور شود که برادران سنی وهابی هستند، خاطرنشان کرد: وهابی ها خود منفور اهل سنت بوده پس نباید هر سنی را وهابی فرض کرد.

آیت الله خاتمی در ادامه با بیان اینکه باید به اهل سنت نگاه برادرانه شود، تصریح کرد: زوار عزیز سعی کنند که اهل دعوا نبوده و خوش رو و خوش اخلاق باشند.

به گفته این مسئول یکی از مواردی که زائران پیاده روی اربعین حسینی باید به آن توجه داشته باشند بیان اذکار «الله اکبر»، «لا اله الا الله»، «لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم»، تسبیح، تحمید، صلوات، استغفار، استعاذه و بسم الله الرحمن و الرحیم است زیرا در قرآن آمده که باید خدا را بسیار یاد کرد.  

کد خبر 4125108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha