به گزارش خبرنگار مهر، حجتالاسلام محمود دیانی، بعدازظهر پنج شنبه، در نشست علمی فرهنگی با موضوع تبیین و بررسی فلسفه صلح حسنی تا قیام حسینی که با حضور اعضای شورای مرکزی حزب اتحاد ملت مازندران در گلوگاه برگزار شد، گفت: امامت مقامی ارجمند است که بالاتر از مقام نبوت قرار گرفته و حتی همه انبیا هم آن را ندارند و تنها برخی از انبیا به مقام امامت دست یافتند .
وی به دوران نبوت حضرت ابراهیم (ع) اشاره کرد و بیان داشت: حضرت ابراهیم (ع) پیامبر بود و امتحان پس داد و بعد از سرافراز بیرون آمدن از آن، مقام امامت گرفت .
حجتالاسلام دیانی به روند صلح امام حسن (ع) پرداخت و با بیان توضیحاتی از تاریخ آن ادامه داد: یادمان نرود امام حسن(ع) به صلح تحمیلی تن داد اما نه اینکه دست روی دست بگذارد، بلکه او در آن زمان با برنامهریزی به تربیت نیروهای خالص در جامعه پرداخت، جریان اصیلی که اگر روزی حکومت را به دست گیرند حاکمیت صالحان را تشکیل دهند .
عضو هیات علمی دانشگاه مازندران، افزود: شرایط جامعه در زمان حکومت امویان به گونهای بود که وقتی امیرالمومنین (ع) به شهادت رسید خیلیها از خود پرسیدند علی (ع) و مسجد؟یعنی جامعه به این سمت کشیده شده بود که امویان سلطنت میکردند و سالها بود که با برنامهریزی بر انحراف تلاش میکردند .
دیانی یادآور شد: برنامهریزی امویان برای انحراف در جریان خالص اسلام جدی شده بود و بهتدریج سمتها به افرادی داده میشد که برای جامعه اسلامی مفهوم نبود و پول، تجملات و وابستگیهای فامیلی میداندار شده بود .
استاد دانشگاه مازندارن در خاتمه خاطرنشان کرد: شرایط متفاوت در زمان امام حسین (ع) منجر به جنگ شد و امام حسین (ع) راضی به بیعت نشدند و مبارزه را با جریان انحرافی در پیش گرفتند .
نظر شما