۶ آبان ۱۳۹۶، ۱۳:۴۹

آیت الله خاتمی خبر داد؛

تشکیل کارگروه اندیشه ورزی در مجلس خبرگان/ انتقاد از وضعیت حجاب

تشکیل کارگروه اندیشه ورزی در مجلس خبرگان/ انتقاد از وضعیت حجاب

قم - سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: کارگروه اندیشه ورزی در راستای تحقق بخشیدن به مطالبات مقام معظم رهبری در مجلس خبرگان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد خاتمی در نشست خبری که قبل از ظهر شنبه در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری برگزار شد به مطالبات رهبری از اعضای خبرگان اشاره و عنوان کرد: بیانات مقام معظم رهبری حاوی مسائل مهمی بود که به اساس انقلاب مربوط می‌شود.

وی با بیان اینکه انقلاب یک موجود زنده، پویا و متحرک است عنوان کرد: باید از انقلاب پاسداری و آسیب زدایی کرد تا انقلاب آسیب نبیند و برای تحقق این امر هم ارزیابی و نظارت یک ضرورت مهم است؛ اینکه ببینیم ارزش‌هایی که اول انقلاب مطرح بود در چه وضعیتی قرار دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مطالبات خود  نمونه‌هایی از مسائل فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را مطرح کرد و گفت: مطالبه رهبری همزمان با ایام محرم شد و با توجه به اینکه اعضای خبرگان هم مشغول کارهای تبلیغی و فرهنگی بوند به منظور جلوگیری از تعویق در این موضوع هیئت رئیسه خبرگان دو جلسه تشکیل داد.

وی با اشاره به خواسته رهبری مبنی بر تشکیل هیئت اندیشه ورزی جهت پیگیری موضوعات مطرح شده، گفت: جلسات تشکیل شده در هیئت رئیسه مجلس خبرگان تصمیم را به این سمت برد که در دبیرخانه خبرگان رهبری به ریاست آیت الله هاشمی شاهرودی کارگروه اندیشه ورزی متشکل از اعضای مجلس خبرگان تشکیل شود.

آیت الله خاتمی با اشاره به استقبال اعضای مجلس خبرگان از تشکیل این کارگروه، گفت: کارگروه اندیشه ورزی مجلس خبرگان رهبری به عنوان کارگروه ستادی است و در راستای ارزیابی و تبیین مسائل مهمی چون مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، کارگروه‌های اختصاصی دیگری تشکیل می‌شود که الزامی مبنی بر عضویت اعضای خبرگان در کارگروه‌های تخصصی نیست.

وی ادامه داد: کارگروه‌های تخصصی تحت مدیریت کارگروه ستادی هستند و ارزیابی‌های خود را در اختیار این کارگروه قرار می‌دهند و در نهایت جمع بندی‌ها در اختیار رئیس مجلس خبرگان قرار می‌گیرد و در نهایت خروجی‌ها از طریق رئیس خبرگان در اختیار مقام معظم رهبری قرار خواهد گرفت.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آنچه که در گارگروه‌های اندیشه ورزی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد در کارگروه ستادی دبیرخانه مشخص می‌شود ابراز داشت: در این عرصه مسائلی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که چه طرح‌های باعث موفقیت شده و اگر در برخی از مسائل متوقف شده‌ایم دلیل آن چه بوده و چه راه‌هایی برای پیشرفت بهتر در مسائل مهم باید مد نظر باشد و اگر هم پس رفت داشتیم در چه مسائلی بوده است و چه راهکارهایی را باید اندیشید.

وی تأکید کرد: چون خروجی کارگروه‌های اندیشه ورزی در اختیار مقام معظم رهبری قرار می‌گیرد دارای ضمانت اجرایی است و امیدواریم که خبرگان رهبری بتواند در دستیابی به خواسته‌های مقام معظم رهبری کار شایسته و قابل عرضه‌ای را به جامعه تحویل دهد.

آیت الله خاتمی عنوان کرد: ما از همه اهالی فکر و اندیشه بخصوص دانشگاهیان، رسانه‌ها و روحانیت دعوت می‌کنیم تا در کنار یکدیگر دست به دست هم دهیم و اصول انقلاب را حفظ کرده و با شناخت نقاط قوت آنها را تقویت کرده و نقاط ضعف را هم بزداییم.

وی در ادامه در پاسخ به سؤالی پیرامون افزایش تدین در مردم عنوان کرد:‌ ارزیابی من این است که تدین مردم بیشتر شده و ما در عرصه اعتقادی با تمام تبلیغاتی که دشمنان انجام می‌دهند آسیبی ندیده‌ایم.

فضای مجازی ابزار است

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه من فضای مجازی را خطر نمی‌دانم، افزود: فضای مجازی ابزاری است که باید آسیب شناسی لازم در مورد اینکه از این فضا چه چیز ی منتشر می‌شود صورت گیرد تا جلوی موارد فاسدی که در این فضا وجود دارد گرفته شود.

وی اعتکاف و حضور پرشور جوانان در مراسم عزاداری را از جمله مواردی در مورد عدم موفقیت دشمن در آسیب رسانی به اعتقادات مردم برشمرد و گفت: آنچه که در آن دچار مشکل هستیم عرصه عملی است و مسائل اقتصادی و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد دردناک است و نباید هر از چند گاهی خبری از سوء استفاده‌های اقتصادی شنیده شود که البته من به سهم خودم از قوه قضائیه تشکر می‌کنم که با دقت این مسائل را دنبال می‌کند.

آیت الله خاتمی ادامه داد: در مسائل سیاسی هم هر از چند گاهی حرف‌هایی را می‌شنویم که گفته و نوشته می‌شود که از آنها بوی سکولاریسم می‌آید.

وی در ادامه بیان کرد: در عرصه فرهنگی هم به عنوان یک روحانی که در متن جامعه هستم به عنوان یک واقعیت باید بگویم که وضعیت حجاب مورد قبول نیست و همه مسئولان نظام باید احساس وظیفه کند و اگر مسئولی در این زمیه شانه خالی کند قابل قبول نیست.

عضو خبرگان رهبری با تأکید مجدد بر اینکه در زمینه اصل اعتقادات نگران نیست، بیان کرد: مسائل اعتقادی در مردم ما و در جامعه جاری است ولی در عمل مسئولانی که وظیفه دارند باید وارد عمل شده و نمی‌توانند در این زمینه کنار بکشند.

وی افزود: البته در این زمینه ما نمی‌گوییم به زور متوسل شوند بلکه سخن ما این است باید احساس مسئولیت کرد و به دنبال طرح مفید بود و در جاهایی هم که قانون بخصوص قانون اساسی می‌گوید باید از زور استفاده کرد آن هم در چارچوب قانون باشد.

کد خبر 4127077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha