۷ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۰۵

اعزام ۸۰ راوی واقعه کربلا در اربعین حسینی

اعزام ۸۰ راوی واقعه کربلا در اربعین حسینی

مسؤول کارگروه روایتگری کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین از اعزام ۸۰ راوی واقعه کربلا در اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام مجتبی نجفی روحانی گفت: ۸۰ راوی، واقعه کربلا را به صورت تصویر در اربعین حسینی روایت خواهند کرد.

وی با بیان این که این روایان از میان دانش آموختگان و طلاب حوزه علمیه انتخاب شده اند، اظهار داشت: سال گذشته ۱۷۰ راوی به فارسی و چندین زبان خارجی، دو هزار و ۱۸۶ برنامه اجرا کردند و تقریبا دو هزار و ۲۵۰ مخاطب را پوشش دادند.

حجت الاسلام نجفی روحانی از استقبال بسیار خوب زائران از برنامه روایتگری تصویری خبر دادو اعلام کرد: برنامه ها به قدری مورد استقبال قرار می گرفت که برخی زائران بارها در برنامه ها شرکت می کردند و برنامه در قالب های متنوع اجرا شد و خاطرات زیبایی بر جا گذاشته شد.

مسئول کارگروه روایتگری کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین عنوان کرد: راویان در این طرح علاوه بر شهر مقدس کربلا و مسیر نجف به کربلا به برپایی ایستگاه روایتگری در نجف اشرف در صحن حضرت زهرا، شهر کوفه، مسجد کوفه و مسجد سهله و همچنین در کاظمین و سامرا می پردازند و راویان عرب زبان، انگلیسی زبان، فرانسوی زبان و اردو زبان زیادی در اجرای این برنامه ها با ما همکاری دارند.

وی با بیان این که برای اربعین امسال جلسات کارشناسی و مخاطب شناسی و مصاحبه صورت گرفته است، ابراز داشت: جذب راویان فاکتورهایی داشت که از جمله آنها تسلط بر برنامه های کامپیوتری و روحیه جهادی بود و انشاءالله در آینده نزدیک این افراد بتوانند متولیان جریان حج و عمره باشند.

کد خبر 4128017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha