۷ آبان ۱۳۹۶، ۱۵:۵۲

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی؛

دستیابی به برنامه های توسعه پایدار از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد

دستیابی به برنامه های توسعه پایدار از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت حرکت در مسیر توسعه پایدار، گفت: دسترسی به آموزش با کیفیت شاخصی مهم در جامعه کنونی محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی زینی وند در کمیته اجتماعی و فرهنگی شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور عنوان کرد: مسائل ژئوپلتیکی موجب شده تا توجه به مسائل آموزش و پرورش اهمیت مضاعفی داشته باشد.

وی ادامه داد: امروز دسترسی به آموزش با کیفیت شاخص مهم بوده و باید این روند در مسیری صحیح حرکت کند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: نهاد تعلیم و تربیت می تواند به تربیت شهروندانی مسئولیت پذیر و ایجاد تغییرات مثبت در شیوه تفکر کمک کند همچنین در ترویج فرهنگ توسعه پایدار اثرگذاری داشته باشد.

زینی وند با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در دسترسی به توسعه پایدار اهمیت دارد، عنوان کرد: بسیاری از فعالیت ها برای دستیابی به توسعه پایدار از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد.

وی با تاکید بر اینکه باید در جهت ارزش ها و رفتار سازگار با توسعه پایدار حرکت کرد، گفت: ارزش ها و رفتار سازگار با توسعه پایدار از برنامه های مهم کشور محسوب می شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدارس خط مقدم جبهه تعلیم و تربیت هستند، عنوان کرد: براین اساس نیازمند رابطه موثر و معنادار در مشارکت ارکان جامعه هستیم.

زینی وند افزود: اگر برونداد آموزش و پرورش مناسب نباشد بازخورد آن گریبانگیر سراسر جامعه خواهد شد بنابراین باید به آموزش و پرورش نگاهی فراگیر شود.

وی تصریح کرد: امروزه منابع فکری دانش آموزان محدود به کنار درس و محصور در کلاس درس نیست و رشد شبکه های اجتماعی به گونه ای است که اگر همه نهادها به کمک آموزش و پرورش نیایند، فضای مجازی نه تنها فرصت نبوده بلکه تهدید محسوب می شود.

کد خبر 4128364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha