۸ آبان ۱۳۹۶، ۱۳:۳۴

آثار اربعین به روایت آیت‌الله میرعمادی-۱

ابعاد اخلاقی زیارت اربعین/امام حسین(ع) محور وحدت ملت‌ها شده است

ابعاد اخلاقی زیارت اربعین/امام حسین(ع) محور وحدت ملت‌ها شده است

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان همدلی و صمیمیت زائران را از آثار اخلاقی پیاده‌روی اربعین برشمرد و گفت: امروز امام حسین(ع) محور وحدت مسلمانان شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در استان لرستان در سخنانی با اشاره به آثار پیاده روی اربعین اظهار داشت: این همایش باشکوه واقعا شور حسینی غیرقابل وصفی در میان مسلمانان و حتی غیرمسلمانان به وجود می آورد.

وی با بیان اینکه از کشورهای مختلف دنیا در این پیاده روی باشکوه شرکت می کنند، تصریح کرد: پیاده روی اربعین آثار معنوی، اخلاقی و تربیتی فراوانی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد افزود: پیاده روی اربعین یک قدرت نمایی جهان اسلام علیه کفر و استکبار جهانی است.

همبستگی ملت ها زیر چتر سیدالشهدا(ع)

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه امروز اهل سنت نیز در این پیاده روی شرکت می کنند، ادامه داد: این پیاده روی درواقع همبستگی ملت ها به نام امام حسین(ع) و زیر چتر سیدالشهدا(ع) است؛ واقعا امروز امام حسین(ع) محور وحدت امت اسلامی شده است و پیاده روی اربعین یک نمونه آن است.

وی با تاکید بر اینکه از مهم ترین ویژگی های پیاده روی اربعین، خودجوش بودن و مردمی بودن آن است، افزود: عده ای پای برهنه، محبت حسین در دل و با چشمان گریان مسیر راهپیمایی اربعین را طی می کنند؛ این یک توفیق بزرگ برای کسانی است که در راهپیمایی شرکت می کنند.

زدودن دلبستگی به دنیا از دل های زائران اربعین

نماینده ولی فقیه در استان لرستان یادآور شد: پیاده روی اربعین آثار و برکات فراوانی دارد، آثار معنوی، تربیتی و اخلاقی.

آیت الله میرعمادی اخلاص، ایثار، تسلیم بودن در برابر خدای متعال را از دیگر آثار پیاده روی اربعین برشمرد و افزود: این همایش باشکوه آثار اخلاقی فراوانی دارد، صفا، صمیمیت و محبت به یکدیگر از آثاری است که به صورت ویژه در پیاده روی اربعین مشاهده می شود.

وی مسئله تواضع و زدودن دلبستگی به دنیا از دل های زائران را از دیگر آثار اخلاقی پیاده روی اربعین برشمرد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان یادآور شد: محبت به یکدیگر، احترام گذاشتن به یکدیگر، همدلی با هم و  کمک کردن به یکدیگر از آثار اخلاقی پیاده روی اربعین است، به گونه ای که در هیچ جای دنیا چنین همدلی و انسجامی مشاهده نمی شود.

کد خبر 4129312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha