۹ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۴۰

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان همدان:

اسکان شبانه ۲۲ هزار نفر در کربلا از تعهدات استان همدان است

اسکان شبانه ۲۲ هزار نفر در کربلا از تعهدات استان همدان است

همدان - رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان همدان گفت: اسکان شبانه ۲۲ هزار نفر در کربلا از تعهدات استان همدان است.

محمدعلی بادامی در گفتگو با خبرنگار مهر مأموریت ویژه ستاد اربعین را جذب مشارکت‌های مردمی دانست و گفت: تعدادی از موکب‌های اربعین که در داخل استان فعال هستند از طریق ستاد مردمی اربعین هدایت و حمایت می شوند.

وی با اشاره به اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان همدان پذیرش، تغذیه و اسکان روزانه ۲۰ هزار زائر اربعین را تقبل کرده است، گفت: زائران از مبادی ورودی ملایر، رزن، فامنین و کبودراهنگ وارد استان می‌شوند که برای آنها پذیرش، اسکان، تغذیه و برنامه‌های فرهنگی پیش‌بینی شده است.

بادامی با اشاره به پیش‌بینی ۱۱ موکب در مسیر توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات و کمیته اربعین عنوان کرد: ۵ موکب در شهرستان همدان و ۶ موکب در خارج از شهرستان همدان و در شهرستان‌های ملایر، رزن، فامنین، همدان، بهار و اسدآباد فعال است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان همدان با بیان اینکه علاوه بر ۵ موکب داخل شهرستان همدان ۲۶ ایستگاه از طریق کمیته مردمی در نقاط مشخص شده فعالیت خواهند داشت، گفت: برای نخستین بار در استان همدان طرح «هر خانه یک زائر» اجرا می‌شود.

وی گفت: در شهرهای بهار، جورقان و همدان به این منازل شناسه ارائه می‌شود و خانه‌ها آماده پذیرایی از زوار هستند.

بادامی با اشاره به فعالیت موکب‌های خارج از کشور از راه اندازی ۱۱ موکب خبر داد و با بیان اینکه برای موکب‌ها در خارج از کشور شناسه صادر شده است، تأکید کرد: موکب‌های شناسایی شده دارای اعتبارنامه یک ساله هستند.

وی با بیان اینکه اسکان شبانه ۲۲ هزار نفر در کربلا از تعهدات استان همدان است، اظهار داشت: تعهد غذا برای زائران در کربلا ۳۰ هزار بوده که این مقدار به ۹۰ هزار غذا افزایش یافته است.

کد خبر 4129933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha