۹ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۱۴

در منطقه عمومی اصفهان؛

هفتمین رزمایش اقتدار هوایی حریم ولایت ۹۶ آغاز شد

هفتمین رزمایش اقتدار هوایی حریم ولایت ۹۶ آغاز شد

اصفهان - هفتمین رزمایش اقتدار هوایی حریم ولایت ۹۶  به مدت دو روز با شرکت تمامی پایگاه های نهاجا و با محوریت پایگاه هوایی شهید بابایی در منطقه عمومی اصفهان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله اصلی و فاز عملیاتی هفتمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ساعتی پیش با شرکت تمامی پایگاه های نهاجا و با محوریت پایگاه هوایی شهید بابایی در منطقه عمومی اصفهان آغاز شد.

در این مرحله ده ها فروند از انواع هواپیماهای شکاری، بمب افکن، ترابری سنگین و نیمه سنگین، سوخت رسان، شکاری رهگیر و شناسایی، گشت هوایی و هواپیماهای بدون سرنشین به مدت دو روز به انجام رزمایش خواهند پرداخت.

در اولین روز از آغاز فاز عملیاتی رزمایش فدائیان حریم ولایت، هواپیماهای اف ۵ و بومی صاعقه با بمب های ۵۰۰ پوندی اهداف فرضی بر روی باندهای پروازی ایستگاه های رادار و سکوهای پرتاب موشک، مخازن سوخت و انبار مهمات درمنطقه نبرد را با موفقیت منهدم کردند.

هواپیماهای اف۷ مجهز به بمب های هوشمند، نقطه زن، دور ایستا و راکت های ساخت داخل نیز برای اولین بار اهداف حیاتی دشمن فرضی را با تکنیک های ابتکاری و خارج از رینگ پدافندی در عمق منطقه نبرد منهدم کردند.

در ادامه اجرای هفتمین رزمایش بزرگ فداییان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش جنگنده های رهگیر اف- ۱۴ به اجرای ماموریت گشت هوایی مسلح، رهگیری هواپیماهای دشمن و انجام ماموریت TOP COVER پرداختند.

 همچنین جنگنده های اف-۱۴ و میگ-۲۹ با انجام عملیات رزم هوایی شرایط درگیری در صحنه واقعی نبرد را با موفقیت به اجرا گذاشتند.

در بخش دیگری از این رزمایش عملیات جنگ الکترونیک و آزمایش انواع سامانه های پیشرفته ارتباطی ارتباطی نیروی هوایی ارتش با استفاده از بسترهای امن شبکه های بی سیم و باسیم، انواع سامانه های تسهیلات پروازی و انواع سامانه های تاکتیکی مأموریت های ابلاغ شده در جنگ الکترونیک را با موفقیت انجام دادند.

همچنین هواپیماهای ترابری سی-۱۳۰ در ارتفاع متوسط و شرایط تهدید اقدام به بارریزی تاکتیکی با پشتیبانی هوایی هواپیمای اف۱۴ کردند.

انجام تیراندازی های هوا به هوا، تیراندازی علیه اهداف هوایی با سرعت و در ارتفاعات مختلف، تیراندازی و بمباران هوا به زمین در روز و شب با استفاده از بمب های هوشمند سنگین و نیمه سنگین و استفاده از انواع موشک های لیزری، تلویزیونی، حرارتی، راداری و انواع راکت ها و بمب های تولید شده به دست متخصصان داخل کشور از دیگر بخشهای مهم این رزمایش است.

در این رزمایش، هواپیماهای بمب افکن سنگین راهبردی سوخو۲۴ و اف۴، اف۵، اف۷، میگ۲۹، اف۱۴، صاعقه، هواپیماهای سوخت رسان بوئینگ ۷۰۷ و ۷۴۷، هواپیماهای ترابری و پشتیبانی سی ۱۳۰ به همراه انواع هواپیماهای بدون سرنشین مجهز به موشک های نقطه زن و بمب های هوشمند برد بلند حضور دارند.

گفتنی است در این رزمایش سامانه‌ها و تسلیحات ساخته شده و ارتقاء یافته در مراکز دانشگاهی و صنعتی کشور، صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش در این رزمایش به نمایش گذاشته خواهد شد.

کد خبر 4130192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha