۱۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۸:۵۷

در حاشیه نمایشگاه مطبوعات به مهر اعلام شد؛

تنخواه گردان کلید کاهش بدهی وزارت نیرو به بخش نیروگاهی

تنخواه گردان کلید کاهش بدهی وزارت نیرو به بخش نیروگاهی

قائم مقام وزیر نیرو گفت: تنخواه گردان کلید کاهش بدهی وزارت نیرو به بخش نیروگاهی است.

به گزارش خبرنگار مهر، ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری مهر در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات با بیان اینکه به طور میانگین ۶۰ درصد از قیمت تمام شده برق تولیدی را از مصرف کنندگان دریافت می کنیم، گفت: قیمت تمام شده برق از هریک از مصرف کنندگان شهری، صنعتی و کشاورزی به طور متفاوت دریافت می شود این در حالی است که هزینه تولید برق نیز متفاوت است. هزینه تولید برق بسته به نوع آن (برق آبی، سیکل ترکیبی و غیره) متفاوت است.

وی ادامه داد: ۴۰ درصد مابه التفاوت یارانه پرداختی باید طی سالها کاهش یافته و از مصرف کننده دریافت شود که باید از طرق مختلف آن را جبران کنیم.

محمودی یکی از راه های جبران هزینه مابه التفاوت قیمتی برق را تنخواه گردان دانست و تأکید کرد: تنخواه گردان به آن معناست که بخشی از مطالبات نیروگاه ها را به آنها پرداخت می کنیم و در مقابل بدهی خود را از این میزان کسر می کنیم. به این ترتیب میزان بدهی و مطالبه سربه سر می شود. البته منابع دیگری را برای جبران این مابه التفاوت در نظر گرفته ایم که از جمله آن می توان به اوراق مشارکت و اوراق اسناد خزانه اشاره کرد. به این ترتیب علاوه بر حمایت از بخش خصوصی، به تدریج میزان بدهی وزارت نیرو به این بخش کاسته شده و مابه التفاوت قیمت تمام شده و هزینه دریافتی از مصرف کنندگان کم می شود.

کد خبر 4131991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha