۱۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۷:۴۹

محورهای دیدار رئیس جمهور افغانستان با مشاور امنیت ملی روسیه

محورهای دیدار رئیس جمهور افغانستان با مشاور امنیت ملی روسیه

رئیس جمهور افغانستان و مشاور امنیت ملی روسیه در کابل دیدار و درباره همکاری های میان دو کشور در مبارزه با تروریسم به رایزنی و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان با «نیکولای پاتروشف» مشاور امنیت ملی روسیه در کابل دیدار و رایزنی کرد.

طرفین در این دیدار درباره تقویت هرچه بیشتر مناسبات افغانستان و روسیه، تهدید تروریسم و مبارزه با آن، همکاری های منطقه ای، اقتصادی، حمل و نقل و سایر موضوعات مهم برای دو کشور تبادل نظر کردند.

سرویس رسانه ای دفتر ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه‌ای پس از این نشست اعلام کرد: اشرف غنی در این دیدار اعلام کرد که تروریسم تهدیدی علیه افغانستان و منطقه محسوب می‌شود. باید یک طرح مبارزه جدی و مشترک برای برخورداری از یک راهبرد واحد در این زمینه ارائه شود. افغانستان در خط مقدم جنگ علیه شبه‌نظامیان قرار دارد.

«نیکولای پاتروشف» مشاور امنیت ملی دولت روسیه نیز در این دیدار تصریح کرد: کشورش خواهان ثبات در افغانستان بوده و آماده هرگونه همکاری در جنگ با تروریسم است. مسکو نیز می‌خواهد همکاری‌های اقتصادی خود با افغانستان را توسعه دهد.

براساس بیانیه صادره از سوی سرویس رسانه ای دفتر ریاست جمهوری افغانستان، طرفین توافق کردند که باید تلاش‌هایی پایدار و گروهی برای مبارزه با تروریسم و همچنین مبارزه با قاچاق موادمخدر به عنوان یکی از موانع ثبات در منطقه به انجام برسد.

کد خبر 4132069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha