۱۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۸:۰۵

آثار اربعین به روایت آیت‌الله میرعمادی-۳

پیاده‌روی اربعین فرصت تقویت معنویت وبصیرت/کربلا دانشگاه فضیلت است

پیاده‌روی اربعین فرصت تقویت معنویت وبصیرت/کربلا دانشگاه فضیلت است

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان پیاده‌روی اربعین را فرصتی برای تقویت معنویت و بصیرت دانست و گفت: کربلا دانشگاه فضیلت و تربیت است.

به گزارش خبرنگار مهر، سلسله مباحث آثار پیاده‌روی و زیارت اربعین را در گفتگوهایی با نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان دنبال می‌کنیم، در بخش اول و دوم این مصاحبه به ابعاد اخلاقی و تربیتی این آئین معنوی پرداخته شد و در این گفتگو به تشریع برخی دیگر از آثار معنوی زیارت اربعین می‌پردازیم.

آیت الله سید احمد میرعمادی در گفتگو با مهر تقرب به‌سوی خداوند متعال و بسترسازی برای آمرزش گناهان را از ابعاد معنوی این آئین پرفضیلت دانست و بیان کرد: پیاده‌روی اربعین فرصت مناسبی برای توبه و انابت به درگاه خدای متعال است.

وی به برخی احادیث و روایات در این زمینه اشاره کرد و با یادآوری اینکه بر اساس حدیث امام صادق(ع) زیارت اربعین مایه آمرزش گناهان است ادامه داد: حضور در راهپیمایی و زیارت اربعین موجب در امان ماندن از عذاب الهی می‌شود و محبان و زائران امام حسین(ع) در روز قیامت از عذاب الهی در امان می‌مانند.

آیت‌الله میرعمادی با یادآوری روایتی دیگر از امام صادق مبنی با مضمون در امان ماندن زائران امام حسین(ع) از خطرات گفت: کسی که امام حسین را زیارت کند مانند آن است که خداوند را در عرش زیارت کند.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین از دیگر آثار زیارت و پیاده‌روی اربعین را برآورده شدن حاجات انسان دانست و گفت: زائرانی که دارای حاجت و گرفتاری هستند با توسل به ائمه اطهار(ع) و امام حسین(ع) در این سفر در مسیر برآورده شدن حاجات قدم برمی‌دارند.

آرامشی که این سفر معنوی به همراه دارد از محاسن و آثار بزرگ زیارت اربعین استآیت‌الله میرعمادی آرامش و قوت قلب را از دیگر آثار زیارت اربعین دانست و گفت: آرامشی که این سفر معنوی به همراه دارد از محاسن و آثار بزرگ زیارت اربعین است.

وی با تأکید بر اینکه کربلا مدرسه عشق و دانشگاه فضیلت و تربیت است، تجدیدعهد با امام حسین(ع) را از دیگر ابعاد زیارت و پیاده‌روی اربعین دانست.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به برخی ویژگی‌های عهد و پیمان با حضرت اباعبدالله(ع) تصریح کرد: این عهد و پیمان در راستای تلاش برای ترویج عدالت و فضیلت، ایستادگی بر حق و حرکت در مسیر احقاق آن، مبارزه با ظلم و ستم و زیر بار ذلت نرفتن است.

آیت‌الله میرعمادی با تأکید بر اینکه در حقیقت آثار معنوی زیارت اربعین در دل‌ها ایجاد عشق و محبت کرده تا در مسیر تحقق حق و عدالت گام بردارند افزود: همچنین حضور در پیاده‌روی اربعین موجب تعمیق اندیشه و تفکر بیشتر در آفرینش می‌شود.

وی ادامه داد: پرداختن به دعا و توسل، تفکر و تأمل و اندیشه‌گرایی بستری برای معرفت افزایی، تقویت بصیرت و معنویت است.

کد خبر 4132085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha