۱۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۳:۵۵

امام‌جمعه بجنورد:

ایستادگی در مقابل طاغوتی ها و استکبار ضرورت دارد

ایستادگی در مقابل طاغوتی ها و استکبار ضرورت دارد

بجنورد- امام‌جمعه بجنورد بر ایستادگی در مقابل طاغوتی ها و استکبار تأکید کرد.

به گزارش خبرنگارمهر، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته بجنورد، بابیان اینکه طاغوت گری و استکبارستیزی ریشه در قرآن دارد، اظهار کرد: روحیه استکبار گری و طغیان گری منجر به اقدامات دیوانگی و به‌دوراز رحم و مروت می‌شود ازاین‌رو قرآن بر دوری از تکبر و طاغوت گری نهی کرده است.

حجت‌الاسلام یعقوبی تصریح کرد: داشتن ایمان و دوری از طاغوت دو امر مهم است که هر مسلمان را از تکبر و معصیت دور می‌کند.

وی طاغوت سیاسی، طاغوت اقتصادی و علم بدون عمل را نشانه شناخت مستکبران اعلام کرد و افزود: انسان مستکبر و غرق در ثروت و قدرت، عقلش تحت‌الشعاع هوای نفسانی قرار می‌گیرد.

امام‌جمعه بجنورد بیان کرد: آمریکا با کشتن انسان‌های مظلوم و خراب کردن کشورهای مستضعف طاغوت سیاسی، اقتصادی و علم بدون عمل خود را به دنیا ثابت کرده است.

حجت‌الاسلام یعقوبی گفت: انقلاب اسلامی ایران با رهنمودهای امام خمینی (ره) از شر مستکبران حفظ و ریشه آنان از بین رفت اما می‌خواهند دوباره به ایران ورود پیدا کنند.

باید مستکبر شناس باشیم

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد: با توجه موقعیت کنونی ایران ضرورت دارد تک‌تک افراد مستکبر را شناسایی و در مقابل آنان ایستادگی کنیم.

حجت‌الاسلام یعقوبی همچنین با اشاره به سه واقعه مهم در ۱۳ آبان ماه اظهار کرد: ۱۳ آبان یادآورد سه موضوع مهم است که ریشه در استکبار دارد.

وی دستگیری امام خمینی (ره) در سال ۱۳۴۳ توسط مستکبران و تبعید ایشان به ترکیه و سپس به عراق را یک جنایت بزرگ اعلام کرد و گفت: مستکبران به علت ترس و وحشت از امام راحل، سال‌ها ایشان را از وطن دور نگاه داشتند چراکه تکبر تحمل انتقادها و خیرخواهی‌های این مرد بزرگ را از آنان گرفته بود.

خطیب نماز جمعه بجنورد افزود: همچنین در سال ۱۳۵۷ دانش آموزان و دانشجویان به‌منظور اعتراض به سیاست‌های نادرست دستگاه حاکم در دانشگاه تهران جمع شدند که  ۵۶ نفر را به شهادت رساندند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ملت ایران با تقدیم شهدای زیادی در سال ۱۳۵۷ انقلاب کردند اما سفارت‌خانه آمریکا همچنان تبدیل به جاسوس خانه علیه نظام شده بود که دانشجویان پیرو خط امام، آتش به اختیار این لانه جاسوسی را تسخیر کردند.

حجت‌الاسلام یعقوبی مطرح کرد:۱۳ آبان، روز ملی مبارزه ملی با استکبار جهانی است.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به یاوه‌گویی‌های اخیر رئیس‌جمهور آمریکا علیه ملت و جغرافیای ایران، گفت: مراسم ۱۳ آبان امسال با حضور مردم باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

وی اعلام کرد: مردم ایران با حضور گسترده در راهپیمایی ۱۳ آبان ثابت خواهند کرد این ملت زنده و دست‌پرورده امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است.

نفرین بر آمریکا اثرگذار خواهد بود

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: قطعاً نفرین‌ها و شعار «مرگ بر آمریکا» اثرگذار خواهد بود و افرادی که این شعارها را منع می‌کنند از جنس آمریکا هستند.

حجت‌الاسلام یعقوبی در بخشی دیگر از سخنان خود به اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: اربعین رمز بقای عاشوراست ازاین‌رو باید خون شهدا حفظ و سخنان آنان به نسل‌های جدید منتقل شود.

وی افزود: همچنین اربعین رسانه‌ای برای حفظ پیام‌های عاشورا است و انقلاب اسلامی ما به‌وسیله این پیام‌ها به پیروزی رسید.

خطیب نماز جمعه بجنورد همچنین ایران را به‌عنوان محور مقاومت اعلام کرد و گفت: آذربایجان و روسیه با تمام اقتدارشان فهمیده‌اند امروز باید با ایران متحد شوند.

حجت‌الاسلام یعقوبی اظهار کرد: علی‌رغم تمام توطئه‌های مستکبران، ایران اسلامی محکم و پایدار است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در ادامه به‌روز تعزیرات اشاره و تأکید کرد: تعزیرات در کارش جدی‌تر باشد تاکسی جرات خلاف را نداشته باشد.

وی مطرح کرد: متأسفانه شنیده‌شده در بجنورد برخی از آرایشگران، خانم‌ها و آقایان را به‌صورت مختلط آرایش می‌کنند که این‌یک فاجعه و تعزیرات حکومتی وظیفه دارد برخورد کند.

خطیب نماز جمعه بجنورد تأکید کرد: تعزیرات پشتوانه قوه قضاییه باشد تا جلوی ناهنجاری‌ها گرفته شود.

وی همچنین بر مقاوم‌سازی ساختمان‌ها تأکید کرد و گفت: ساختمان‌ها با نظارت بیشتر ساخته شوند تا با یک زلزله چند ریشتری شاهد خرابی‌هایی همچون گلستان شهر بجنورد نباشیم.

کد خبر 4133304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha