یکی از اعضای اتحادیه میهنی کردستان اعلام کرد؛

حزب بارزانی به دنبال ایجاد شکاف در اتحادیه میهنی کردستان عراق است

حزب بارزانی به دنبال ایجاد شکاف در اتحادیه میهنی کردستان عراق است

یکی از اعضای اتحادیه میهنی کردستان عراق با تأکید بر اینکه حزب بارزانی اشتباهات گذشته خود را تکرار می کند، حزب دموکرات کردستان را به تلاش برای ایجاد تفرقه در اتحادیه میهنی کردستان متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «اسکای پرس»، «یاسین عزالدین» یکی از اعضای اتحادیه میهنی کردستان عراق حزب دموکرات کردستان به ریاست «مسعود بارزانی» را به تلاش برای ایجاد در حزب اتحادیه میهنی کردستان متهم کرد.

این عضو اتحادیه میهنی کردستان تأکید کرد که حزب بارزانی تلاش می کند با ایجاد تفرقه اتحاد حزب میهنی کردستان را از بین ببرد. وی همچنین به اسکای پرس گفته که حزب دموکرات کردستان در جریان تلاش نامزد اتحادیه میهنی کردستان عراق برای به دست آوردن کُرسی استانداری کرکوک سنگ اندازی می کند.

وی افزود که قاعدتا کرسی استانداری کرکوک باید به حزب اتحادیه میهنی کردستان برسد و حزب دموکرات کردستان هیچ ارتباطی با آن ندارد اما آنها تلاش می کنند نماینده اتحادیه میهنی به این جایگاه دست پیدا نکند.

عزالدین حزب بارزانی را به تلاش برای تکرار اشتباهات گذشته متهم کرد و گفت آنها پیشتر نفت عراق را به قیمت ناچیزی می فروختند و اتحادیه میهنی را مسئول قطع شدن حقوق کارکنان اقلیم می دانستند، حالا که میدان های نفتی و گذرگاه های مرزی را از دست داده اند بار دیگر به تکرار اشتباهات گذشته خود روی آورده اند.

در پی مشارکت «نجم الدین کریم» استاندار پیشین کرکوک که در اقدامی غیر قانونی در برگزاری همه پرسی جدایی کردستان از عراق در کرکوک همکاری کرده بود، نخست وزیر عراق «راکان سعید علی الجبوری» را به عنوان جانشین کریم انتخاب کرده بود.

کد خبر 4134078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha