۱۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۱۷

معاون اقتصادی سازمان تامین اجتماعی:

پویایی سازمان تامین اجتماعی در حمایت از فعالان اقتصادی

پویایی سازمان تامین اجتماعی در حمایت از فعالان اقتصادی

معاون اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تامین اجتماعی گفت: پویایی سازمان تامین اجتماعی در حمایت از فعالان اقتصادی است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مهندس ولی‌الله افخمی‌راد، در نشست شورای هماهنگی تامین اجتماعی استان تهران اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی در کنار جامعه کارفرمایی وظیفه بزرگی را بر عهده دارد و با اجرای تعهدات، باری را از دوش کارفرمایان برمی‌دارد و نگرانی آنان را به لحاظ تامین بهداشت و درمان، حوادث ناشی از کار و بازنشستگی برطرف می‌سازد و این امکان را به کارفرمایان می‌دهد که با خیالی آسوده‌تر به تولید کالا و خدمت بیشتر بپردازند.

وی نقش و جایگاه کارفرمایان را در اقتصاد کشور بسیار حساس و از ارکان تولید برشمرد و افزود: باید پذیرفت اگر کارفرما نباشد، فعالیت اقتصادی شکل نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی زمانی شکل می‌گیرد که تولید کالا و خدمت در کشور انجام شود و هرچه رونق اقتصادی بیشتر باشد، این سازمان پرجنب و جوش‌تر و فعال‌تر خواهد بود و خدمات بهتر و باکیفیت‌تری ارائه خواهد داد.

افخمی راد تاکید کرد: بر این اساس ارتباط تنگاتنگی میان سیاست‌های اقتصادی و برنامه‌های توسعه تامین اجتماعی وجود دارد که جامعه کارفرمایان، بیمه‌شدگان و به طور کلی تولیدکنندگان کالا و خدمت در کنار تامین اجتماعی می‌توانند جهت هم‌افزایی اقدام کنند.

معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان تامین اجتماعی نقش ارتباط دوسویه با بنگاه‌ها را در اجرای سیاست‌های اقتصادی بسیار مهم توصیف کرد و گفت: اطمینان داشته باشید که هر چه مدیران با شوق و علاقه به دنبال فعالیت اقتصادی بروند و جهت کسب منافع در راستای سیاست‌های اقتصادی کشور عمل کنند، سازمان تامین اجتماعی نیز قادر خواهد بود، خدماتش را مطلوب‌تر ارائه نماید.

افخمی‌راد با توجه به شرایط اقتصادی، تولید و خدمات در فضای رقابتی را یکی از سخت‌ترین کارها توصیف کرد و گفت: در این شرایط دشوار سازمان تامین اجتماعی باید یار و مددکار کارفرمایانی باشد که چراغ فضای کار خود را روشن نگه داشته و علاوه بر استمرار و توسعه فعالیت در بنگاه‌های موجود، به ایجاد کارگاه‌های جدید اهتمام می‌ورزند.

وی در خصوص مشکلات کارگاه‌های زیان‎ده گفت: کارگاه‌‍‌ها و بنگاه‌های اقتصادی که به طور کلی قادر به تولید کالا یا خدمات مورد تقاضا نمی‌باشند؛ باید بپذیریم که چاره‌ای جز خروج آنها از عرصه رقابت وجود نخواهد داشت. این قاعده اقتصاد است که اگر رعایت نکنیم، ضرر و زیان بیشتری را متحمل خواهیم شد.

وی تاکید کرد: این روش به مراتب ارزشمندتر از آن است که به گونه‌های مختلف بخواهیم واحدی غیراقتصادی را سر پا نگهداریم و برای آن هزینه کنیم.

افخمی راد افزود: وظیفه ماست که از واحدهای خوش‌حساب پیشرو که رعایت قوانین و مقررات را می‌کنند، حمایت نماییم  و اگر  این دلگرمی را در دل آنها ایجاد کنیم، آنها قادر خواهند بود فعالیت خودشان را توسعه بدهند و در نتیجه تولید اشتغال می‌شود و سازمان تامین اجتماعی هم به چرخه توسعه وارد می‌شود.

وی با اشاره به بهره‌برداری از طرح ویژه‌گرایی در شعب غرب تهران بزرگ گفت: توجه به کارفرمایان خوش‌حساب، کاری بسیار قابل تقدیر است و سبب ارتقاء رضایتمندی آنان می‌شود. شایسته است در این زمینه‌ توجه بیشتری داشته باشیم.

افخمی‌راد رویکرد مدیریت ارشد سازمان تامین اجتماعی در استفاده از توانمندی بانوان شاغل در این سازمان در سطوح مدیریتی بالا را قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: تجربه به دست آمده در مدیریت زنان در هر بخشی که شاغل هستند، نشان از توانمندی آنها دارد و این نتیجه را در سرعت عمل، کیفیت بهتر و خدمت رسانی شایسته‌تر آنها می توان مشاهده کرد و جا دارد که در سطوح بالاتر سازمان نیز منشا خدمات ارزشمندتری باشند.

معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان تامین اجتماعی با اشاره به عملکرد اداره کل غرب تهران بزرگ ادامه داد: این اداره کل با بالاترین تعداد کارگاه بیمه‌ای توسط یکی از بانوان با تدبیر سازمان تامین اجتماعی اداره می‌شود  که جای تقدیر دارد.

کد خبر 4134291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha