۱۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۱۴

دبیر کمیته حمل‌ونقل ستاد مرکزی اربعین:

خروج ۱.۸ میلیون زائر از مرزها/ ۵۰ درصد ترددها از مرز مهران است

خروج ۱.۸ میلیون زائر از مرزها/ ۵۰ درصد ترددها از مرز مهران است

دبیر کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد مرکزی اربعین گفت: تاکنون یک‌میلیون و ۸۴۸ هزار نفر از مرزها عبور کرده‌اند که ۵۰ درصد این افراد از مرز مهران گذشته‌اند.

رضا نفیسی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به تعداد افرادی که از مرزهای چذابه، مهران و شلمچه عبور و مرور داشته اند، گفت: طبق آمار تا روز گذشته یک میلیون و ۸۴۸ نفر از مرزها عبور و مرور داشته اند که از این تعداد یک میلیون ۵۵۰ هزار نفر از مرزها خارج شده اند.

وی با بیان اینکه ۲۶۰ هزار نفر هم از مرزها وارد کشور شده اند، عنوان کرد: با این تعداد تقریبا ۱۴ درصد از عبور و مرور ها مربوط به ورودی ها است.

دبیر کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد مرکزی اربعین در ادامه عنوان کرد: تاکنون ۹۳۸ هزار نفر از مرز مهران، ۵۶۷ هزار نفر از مرز شلمچه و ۳۴۲ هزار نفر هم از مرز چذابه عبور کرده اند که بر این اساس ۵۰ درصد از عبور و مرورها مربوط به مرز مهران است.

وی به وضعیت پارکینگ ها هم اشاره و با تاکید بر اینکه افراد سعی کنند حتما با وسیله های نقلیه عمومی سفر کنند، ابراز داشت: به منظور پارک ماشین های زائران هم در مرز شلمچه ۱۰۰ هکتار در مرز مهران ۱۲۰ هکتار و در مرز چذابه هم ۳۵ هزار مترمربع پارکینگ تعبیه شده است.

نفیسی با تاکید بر اینکه زائران حتما خودروهای خود را به پارکینگ ها منتقل کنند و از رها کردن خودرو ها در خیابان و کنار جاده پرهیز کنند، تصریح کرد: با توجه به اینکه به روزهای بازگشت زوار نزدیک می شویم و با توجه به حجم زائران، ۱۲ هزار اتوبوس که نزدیک به ۸۰ درصد ناوگان حمل ونقل است آماده خدمت رسانی به زائران هستند.

کد خبر 4135156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha