۱۴ آبان ۱۳۹۶، ۲۳:۰۸

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس:

اثربخشی اقدامات ارزشی منوط به تلاش در محتواپردازی است

اثربخشی اقدامات ارزشی منوط به تلاش در محتواپردازی است

اراک- نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: اثربخشی اقدامات ارزشی منوط به تلاش در محتواپردازی است و توجه ویژه ای به این مهم در فعالیت های فرهنگی و دینی باید معطوف شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی روز یکشنبه در نشست با مسئولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در اراک اظهار داشت: آثار به جا مانده از جنگ تحمیلی و به ویژه فرهنگی که بر دفاع مقدس حاکم بود جزو گنجینه های ارزشمند نظام بوده و قطعا برای مردم و نسل های آینده هویت بخش خواهد بود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعد از مجموعه آموزه های دینی کشورمان از جمله رخدادهای محرم و عاشورا که از آن به عنوان یک جریان زنده و اثرگذار یاد می شود، مجموعه ای که بتواند انسان سازی و اثرگذاری داشته باشد، دفاع مقدس است و باید این را نیز بدانیم که دفاع مقدس صفحه و نمادی از عاشورا است.

کریمی افزود: همه شهدا و همچنین خانواده های محترمشان برای ما ارزشمند هستند و ما می توانیم در همه امور شهدا را به عنوان اسوه و الگو قرار دهیم و باید توجه و استمرار ویژه ای نسبت به شناساندن این جان برکفان و ایثارگران به مردم داشته باشیم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: توجه به محتوا اصلی ترین مساله در اقدامات ارزشی است، چراکه اگر در اقدام و کار ارزشی به جای توجه به محتوا بیشتر به مسائل حاشیه ای و ظاهری پرداخته شود، نمی تواند اثر گذاری و فرهنگ سازی لازم را داشته باشد.

وی خاطرنشان ساخت: اهمیت انتقال فرهنگ در اقدامات محتوایی بر کسی پوشیده نیست و باید به زبان های مختلف مانند هنر و ادبیات که هرکدام گستره وسیعی دارند، این مهم انجام گیرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امکاناتی که در بحث شناسایی شهدا و آثاری که از این عزیزان به جای مانده صورت می گیرد باید به روز باشد و همچنین تلاش ویژه ای شود تا هرچه از دوران دفاع مقدس برجای مانده ثبت شود و به مرحله انتقال و انتشار برسد.

کد خبر 4135865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha