۱۵ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۲۵

آثار اربعین به روایت آیت‌الله میرعمادی-۵

اربعین استمرار نهضت ظلم ستیزانه عاشورا/ قیامی که الگوی جهانیان شد

اربعین استمرار نهضت ظلم ستیزانه عاشورا/ قیامی که الگوی جهانیان شد

کربلا- نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه اربعین استمرار نهضت ظلم ستیزانه سیدالشهدا(ع) است، گفت: قیام عاشورا اسوه و الگو برای جهانیان است.

به گزارش خبرنگار مهر، سلسله مباحث آثار پیاده‌روی و زیارت اربعین را در گفتگوهایی با نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان دنبال می‌کنیم، در چهار بخش قبلی این مصاحبه به ابعاد اخلاقی و تربیتی و معنوی این آئین معنوی پرداخته شد و در این گفتگو به تشریح برخی دیگر از آثار زیارت اربعین می‌پردازیم.

آیت الله سید احمد میرعمادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اربعین را استمرار نهضت ظلم ستیزانه امام حسین(ع) عنوان کرد و گفت: کار امام حسین(ع) در اربعین شکوفا شد چرا که فرهنگ امام حسین(ع) فرهنگ دینی برای اقامه حق و عدل بوده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه اگر اسارت اهل بیت، خطبه های امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) نبود، نهضت امام حسین(ع) از بین می رفت، تصریح کرد: بنی امیه که جسم امام حسین(ع) را در بیابان کربلا قطعه قطعه کردند و آنجا گذاشتند دنبال این بودند که قیام و نهضت امام حسین(ع) را نیز محو کنند اما اربعین قیام امام حسین(ع) را زنده نگه داشت.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه اربعین یاد و خاطره سید الشهدا(ع) را در درون دل ها زنده کرد، گفت: اگر اربعین نبود قیام امام حسین(ع) ابتر می ماند چرا که نام و یاد این امام بزرگوار در اربعین تکرار شد.

وی با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) متعلق به جهان بشریت است، گفت: امام حسین(ع) و قیام این امام بزرگوار اسوه و الگو برای جهانیان است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) به عنوان امام معصوم در برابر ظلم و ستم ایستادگی کرد، گفت: همین امر موجب شد که مشی، سنت و روش امام حسین(ع) تا روز قیامت زنده بماند.

کد خبر 4136540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha